Γ. Τρακάκης (CEO Eurochartiki): Μπαίνουμε σε νέα εποχή

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
03 Ιουνίου 2019 | Πρόσωπα
Ο Γιώργος Τρακάκης είναι ένας νέος άνθρωπος με ιδέες και όραμα, που θέλει να προσφέρει στην ελληνική βιομηχανία. Εκπροσωπώντας τη δεύτερη γενιά της Eurochartiki, έχει αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης και χτίζοντας πάνω στην πορεία σχεδόν 35 χρόνων, προετοιμάζει το έδαφος για την περαιτέρω ανάπτυξή της σε όλα τα επίπεδα. Στη συνέντευξή του μιλά για το σημαντικό επενδυτικό πλάνο που βρίσκεται σε εξέλιξη, τα νέα προϊόντα που έρχονται, τη φιλοσοφία με την οποία πορεύεται η Eurochartiki αλλά και τις συνθήκες που επικρατούν στο περιβάλλον όπου δραστηριοποιείται.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Ο Γιώργος Τρακάκης είναι ένας νέος άνθρωπος με ιδέες και όραμα, που θέλει να προσφέρει στην ελληνική βιομηχανία. Εκπροσωπώντας τη δεύτερη γενιά της Eurochartiki, έχει αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης και χτίζοντας πάνω στην πορεία σχεδόν 35 χρόνων στην ελληνική αγορά, προετοιμάζει το έδαφος για την περαιτέρω ανάπτυξή της σε όλα τα επίπεδα. Στη συνέντευξή του στο RetailBusiness μιλά για το σημαντικό επενδυτικό πλάνο που βρίσκεται σε εξέλιξη, τα νέα προϊόντα που έρχονται, τη φιλοσοφία με την οποία πορεύεται η Eurochartiki αλλά και τις συνθήκες που επικρατούν στο περιβάλλον όπου δραστηριοποιείται.

Η Eurochartiki έχει να επιδείξει μια πορεία που μετρά περισσότερα από 30 χρόνια στο χώρο της επεξεργασίας χάρτου και της παραγωγής απορρυπαντικών στην Ελλάδα. Ποιοι θα λέγατε πως είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί σε αυτήν τη διαδρομή;

Η Eurochartiki δραστηριοποιείται από το 1985 στην επεξεργασία προϊόντων χάρτου και την παραγωγή υγρών απορρυπαντικών. Συστήθηκε τότε με την επωνυμία ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε., από τους δύο οραματιστές και μετόχους της, από δύο φίλους που αποφάσισαν να συνεργαστούν σε μια Ελλάδα τότε πρόσφορη για ανάπτυξη και σύσταση εγχώριας βιομηχανίας. Με μόλις 7 εργαζομένους στο ανθρώπινο δυναμικό της, η πρωτοβουλία απέδωσε χάρη στο μόχθο και την όρεξη των δύο φίλων για δουλειά. Οκτώ χρόνια μετά, ιδρύθηκε και η γνωστή έως σήμερα Eurochartiki με το ευρύτερα γνωστό brand Endless, που σχεδιάστηκε και κατοχυρώθηκε το 1994, την ίδια χρονιά που λειτούργησε για πρώτη φορά υποκατάστημα της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη. Σημείο-σταθμό αποτελεί φυσικά και το 1995, όταν ξεκινά πλέον η παραγωγή απορρυπαντικών, με 90 πια εργαζομένους. Σχεδόν δέκα χρόνια αργότερα, η εταιρεία διπλασιάζει το δυναμικό της και πραγματοποιεί την πρώτη μεγάλη επένδυση σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό. Σήμερα, με την αλλαγή ηγεσίας από την πρώτη στη δεύτερη γενιά, δημιουργείται νέα εταιρική ταυτότητα και αναμορφώνεται η οργανωτική της δομή σύμφωνα με τις αρχές του σύγχρονου επιχειρείν, που σηματοδοτούν μια νέα δυναμική πορεία. Παράλληλα, υλοποιείται επενδυτικό πλάνο αξίας 17 εκατ.ευρώ σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό. Η ιστορία της Εurochartiki αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα από τις εναπομείνασες βιομηχανικές κληρονομιές της χώρας μας. Το μέλλον της ελληνικής βιομηχανίας πρέπει να διασφαλιστεί και εμείς έχουμε σκοπό να εξασφαλίζουμε και να προάγουμε την κερδοφόρο και υγιή ανάπτυξή της.

Πώς έκλεισε το 2018 για την εταιρεία και πώς «τρέχει» μέχρι στιγμής το 2019;

Ο κύκλος εργασιών για το 2018 διαμορφώθηκε στα 46,8 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας ότι η Εurochartiki ακολουθεί πορεία σταθερά αναπτυξιακή. Παράλληλα, αισιόδοξο δείχνει το πρώτο τετράμηνο του 2019 με αύξηση 15% στον κύκλο εργασιών έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Στόχος αυτής της χρονιάς θα είναι να στηρίξουμε την ανοδική πορεία μας με την ανάπτυξη προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών, με σταθερό πόλο προσανατολισμού την απόλυτη ικανοποίηση των πελατών μας, που μας στηρίζουν διαχρονικά πάνω από 34 χρόνια αμοιβαίας συνεργασίας και εμπιστοσύνης.

Ποια είναι τα σημαντικότερα brands στο portfolio σας; Προγραμματίζετε νέα λανσαρίσματα;

Το brand Endless, με το ευρέως γνωστό σήμα του κύκνου, συνοδεύει εδώ και 25 χρόνια την ανάπτυξη και την παραγωγή των προϊόντων της Eurochartiki. Παράλληλα, κυκλοφορούμε την εξειδικευμένη σειρά Τοp Line προϊόντων, που απευθύνεται στην επαγγελματική αγορά HORECA και στις ιδιαίτερες ανάγκες της. Ιδιαίτερη είναι η χαρά μας και για την πρόσφατη κυκλοφορία της νέας σειράς επαγγελματικών χαρτικών Natural, μιας σειράς προϊόντων φιλικής προς το περιβάλλον αλλά και οικονομικότερης, χάρη στη σύνθεσή της από μείγμα ανακυκλωμένου πολτού και καθαρής χαρτομάζας. Η υπεύθυνη επιχειρηματική περιβαλλοντική συμπεριφορά είναι κομμάτι της εταιρικής μας κουλτούρας από την αρχή της λειτουργίας μας, κάτι που επιβεβαιώνεται από τις πιστοποιήσεις και τις διαδικασίες παραγωγής μας. Επιπλέον, ανυπομονούμε για την κυκλοφορία μιας νέας σειράς χαρτικών που έχουμε προγραμματίσει με τη νέα υψηλής απόδοσης και τεχνολογίας γραμμή παραγωγής της τελευταίας μας επένδυσης.

Τι ποσοστό του τζίρου σας προέρχεται από την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αλλά και Β2Β συνεργασίες;

Έπειτα από 34 και πλέον χρόνια στο χώρο της επεξεργασίας χάρτου και της παραγωγής απορρυπαντικών, η Eurochartiki έχει καθιερωθεί ως μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου της, έχοντας επεκταθεί τόσο στην ανάπτυξη προϊόντων own brand όσο και στην ενίσχυση Β2Β συνεργασιών. Το 35% του τζίρου της προέρχεται από την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αλλά και Β2Β συνεργασίες, με μια αναλογία που βασίζεται κατά 65% στην παραγωγή χαρτικών και 35% στην παραγωγή απορρυπαντικών. Σε επίπεδο own brand, η εταιρεία διαθέτει ένα ευρύ portofolio άνω των 350 κωδικών, που διατίθενται κατά 55% στην αγορά HORECA και 45% στην αγορά του λιανεμπορίου.

Τι προβλέπει το επενδυτικό πλάνο σας για φέτος αλλά και τα επόμενα χρόνια; Υπάρχουν κάποιες δρομολογημένες κινήσεις ανάπτυξης;

Από το 2018, υλοποιούμε σε αναπτυξιακό πλάνο συνολικής αξίας 17 εκατ. ευρώ, που θα ολοκληρωθεί άμεσα, με την ανέγερση νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αλλάζει άρδην το τοπίο παραγωγής και στα δύο business units της εταιρείας. Ένας state-of-the-art εξοπλισμός που μας επιτρέπει να παρέχουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας ταχύτερα και πιο οικονομικά, χάρη σε προηγμένες εγκαταστάσεις συστημάτων αυτόματης παλετοποίησης και καθετοποιημένης παραγωγής. Από τα πρώτα στοιχεία του εξαμήνου διαπιστώθηκε μείωση του κόστους παραγωγής με ταυτόχρονη αύξηση της παραγωγικότητας. Η πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης μέσω μιας επένδυσης τέτοιου βεληνεκούς σε τεχνολογικό εξοπλισμό, παραγωγικές εγκαταστάσεις και αποθηκευτικούς χώρους, έχει στόχο να συστήσει ένα νέο εταιρικό προφίλ σύμφωνα με τις αρχές του σύγχρονου επιχειρείν, αλλά και να καθοδηγήσει την αγορά σε ποιοτικά, ασφαλή και οικονοµικά προσιτά προϊόντα. Το δίπολο του ανταγωνιστικού μας πλεονεκτήματος εμφανίζεται τόσο στην ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική μας όσο και στη διαρκή ανάπτυξη, εξέλιξη και αξιολόγηση του κωδικολογίου μας. Στόχος μας φυσικά παραμένει να συνεχίσουμε να αποτελούμε παράδειγμα προοδευτικής εταιρείας που συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.

Ποιο είναι το σχόλιό σας για την εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτήν τη στιγμή, καθώς και για τις τάσεις συγκέντρωσης που συνεχίζονται στον τομέα των λιανεμπόρων;

Είναι γεγονός ότι ανεξαρτήτως κλάδου, οι οικονομικές μεταβολές, οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις οδηγούν σε οικονομίες κλίμακος. Συνεπώς, η λιανική αγορά δεν θα παρέμενε ανεπηρέαστη έχοντας να αντιμετωπίσει αντικίνητρα ανάπτυξης όπως γραφειοκρατία, απρόβλεπτες μεταρρυθμίσεις και οικονομική ύφεση. Η λιανική αγορά εύλογα επαναπροσδιορίζεται. Το πελατολόγιο της εταιρείας μας βασίστηκε ανέκαθεν στο χονδρεμπόριο και στα μικρότερα σημεία πώλησης, τα οποία μας στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια, βοηθώντας μας να αναπτυσσόμαστε και να προσφέρουμε ολοένα μεγαλύτερη γκάμα κωδικών και ολοκληρωμένες λύσεις στα προϊόντα χάρτου και καθαρισμού. Θεωρώ ότι πρέπει να αρχίσουμε όλοι μας να αξιολογούμε τους κινδύνους και τα κίνητρα που απειλούν τα μικρά εξειδικευμένα λιανεμπορικά καταστήματα. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να εκτιμήσουμε τη θεαματική προστιθέμενη αξία που φέρουν στην εγχώρια αγορά, ώστε εν τέλει να προσπαθήσουμε να τα προφυλάξουμε ή να τα βοηθήσουμε να ενσωματωθούν βιώσιμα σε μεγαλύτερα εμπορικά σχήματα.

Ολοκληρώνοντας, τι σας οδήγησε στην απόφαση να συμμετάσχετε στην Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ;

Από το 2016, η Eurochartiki είναι μέλος της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, που αποτελείται από μία κοινότητα ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων, με σκοπό την ανάδειξη και προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας. Στόχος της συγκεκριμένης ιδέας είναι η ανάδειξη των ελληνικών παραγωγικών-µεταποιητικών εταιρειών που επιλέγουν να διατηρούν το κέντρο των ανά τον κόσµο επιχειρηµατικών τους δραστηριοτήτων στη χώρα µας, προς όφελος της ανάπτυξης και της ευημερίας του ίδιου του τόπου. Σε ένα θεσμικό πλαίσιο που δεν προάγει την εντοπιότητα των προϊόντων και της παραγωγικής δύναμης, η Eurochartiki υποστηρίζει το όραμα και τις αξίες ενός ανεξάρτητου φορέα, που προωθεί την ελληνική επιχειρηματικότητα και στοχεύει στην ανασυγκρότηση της εθνικής οικονομίας. Για εμάς, ο λόγος αυτής της συνεργασίας είναι η ζωτικής σημασίας ανάγκη συνέργειας και σύγκλισης της ελληνικής επιχειρηματικότητας, τόσο στην ίδια την προώθησή της όσο και στην επίτευξη των εθνικών στόχων.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ