Ο Θανάσης Κουκουτάρης είναι ένας άνθρωπος που «δεν άφησε ποτέ κάτι να πέσει κάτω» και κατόρθωσε κάθε εμπόδιο να το κάνει ευκαιρία...

Ο Θανάσης Κουκουτάρης είναι ένας άνθρωπος που «δεν άφησε ποτέ κάτι να πέσει κάτω» και κατόρθωσε κάθε εμπόδιο να το κάνει ευκαιρία. Ξεκίνησε πριν από σχεδόν 70 χρόνια πουλώντας πίτες στην πλατεία της Κοζάνης και σήμερα η εταιρεία που δημιούργησε -χάρη, όπως λέει, στους συνεργάτες και τους ανθρώπους της- εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 35 χώρες στο εξωτερικό.  

 

 

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

 

 

 

 

Σύμφωνα με τον Θανάση Κουκουτάρη, η επιτυχία της alfa έχει συμβεί γιατί ο κόσμος αναγνωρίζει διαχρονικά την αξία του αυθεντικού και της ποιότητας, και η alfa πορεύεται σταθερά και αδιαπραγμάτευτα με βάση τις συγκεκριμένες αρχές. Όπως και αυτός συνεχίζει να πηγαίνει όλα αυτά τα χρόνια καθημερινά στην εταιρεία, για να της ανταποδώσει, όπως τονίζει, όλα τα καλά που του έχει δώσει.

Είδαμε πρόσφατα το νέο τηλεοπτικό σποτ της alfa, μια πραγματικά πολύ ωραία ταινία, που αποτυπώνει την ιστορία της εταιρείας με μαγικό τρόπο. Αληθεύει ότι η αρχή της εταιρείας έγινε σε ένα κουζινάκι στην Κοζάνη όπου, μαζί με τη μητέρα σας, ετοιμάζατε τις πρώτες παραδοσιακές κοζανίτικες πίτες, που μάλιστα κρατούσατε ζεστές με μια δική σας ιδιοκατασκευή;

Έτσι είναι. Φτιάχναμε τις πίτες με τη μητέρα στη μικρή κουζίνα μας κι εγώ κατέβαινα μετά στην πλατεία της Κοζάνης και στα γύρω χωριά να τις πουλήσω. Η συνταγή τους ήταν παραδοσιακή της περιοχής, στριφτές πίτες με τυρί, οι περιβόητες Κιχί, που βγάζουμε από τότε μέχρι σήμερα στην alfa και που έμαθε να λατρεύει όλος ο κόσμος, και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Κι επειδή οι πίτες αρέσουν συνήθως ζεστές -άσχετα αν εμείς τις τρώμε και κρύες- έφτιαξα ένα φαναράκι με μια μικρή θερμάστρα μέσα, που λειτουργούσε με κάρβουνο, για να τις κρατάει ζεστές.

 

Πώς ήταν η Κοζάνη και γενικότερα η Ελλάδα εκείνης της εποχής; Ποιες ήταν οι δυσκολίες και πώς αποφασίσατε να κάνετε την προσπάθειά σας και να δημιουργήσετε τη δική σας επιχείρηση;

Η δυτική Μακεδονία είναι πολύ όμορφη περιοχή, αλλά οι χειμώνες είναι πολύ βαρείς και σίγουρα αυτό δυσκόλευε την κατάσταση για όποιον αποφάσιζε να βγει στους δρόμους να πουλήσει την πραμάτεια του. Τη δεκαετία του ’50, η Ελλάδα προσπαθούσε να σηκώσει κεφάλι μετά από δύο πολέμους, τον Β’ Παγκόσμιο και τον εμφύλιο. Μεγάλες οι καταστροφές και αντίστοιχα μεγάλος ο αγώνας της αποκατάστασης, να χτίσεις δηλαδή το μέλλον μέσα από τα ερείπια. Αυτό, βέβαια, σημαίνει ότι ήταν πολύ διαφορετική και η νοοτροπία.  Όλος ο κόσμος είχε στο μυαλό του να δημιουργήσει, να φτιάξει κάτι - ήταν το γενικό κλίμα τέτοιο.  Όλη η Ευρώπη, άλλωστε, ήταν τότε σε περίοδο αναγέννησης και υπήρχε μια αισιοδοξία που λίγο-πολύ γινόταν μεταδοτική.

Εγώ ήμουν από παιδί στη δουλειά -κάτι πολύ συνηθισμένο τότε- αυτοδίδακτος στα της κουζίνας, όπως και στα του εμπορίου, κι επειδή μ’ άρεσε πάρα πολύ να φτιάχνω πίτες, προσπαθούσα να «ξεκλειδώσω» τα μυστικά παρασκευής του καλού φύλλου. Εκεί στάθηκα πολύ τυχερός, καθώς ένας αρτοποιός από την Κοζάνη, που ετοιμαζόταν να φύγει μετανάστης για την Αυστραλία, μου εξήγησε ότι το μυστικό της καλής ζύμης είναι «να αφήνεις το ζυμάρι να ξεκουραστεί και να αερίζεται».  Έτσι, ετοίμαζα κάθε βράδυ τα «κουμούλια», δηλαδή τα μπαλάκια της ζύμης και τα άφηνα να ξεκουραστούν. Χαράματα, άνοιγα το φύλλο, έφτιαχνα τις πίτες -χειροποίητες τυρόπιτες και μπουγάτσες- τις πήγαινα για ψήσιμο και τις πουλούσα με σύνθημα τα 5Φ: «Φίλε Φέρε Φίλους Φάε Φύγε».

 

Ποιο ήταν το όραμά σας όταν ξεκινούσατε; Φανταζόσασταν τότε πως κάποτε η εταιρεία θα έφτανε να έχει πάνω απο 30 εκατ. ευρώ τζίρο, παρουσία σε περισσότερες από 35 χώρες στο εξωτερικό και πάνω από 400 εργαζομένους;

Εκείνη την εποχή ήμασταν δουλευταράδες και φιλόδοξοι, αλλά η σκέψη μας κατευθυνόταν κυρίως από το ρεαλισμό και ήταν πάντα μετρημένη. Είχα όραμα να μεγαλώνει το κοινό που δοκίμαζε τις πίτες μου και να τις φτιάχνω όλο και καλύτερες, με καινούργιες συνταγές.  Άλλα οράματα -ή, μάλλον, σχέδια- για τζίρους και εξαγωγές ήρθαν βήμα-βήμα, με την εξέλιξη της δουλειάς.

 

Ποιες θα λέγατε πως ήταν οι σημαντικότερες ημερομηνίες-σταθμοί στη μακρά αυτή διαδρομή της εταιρείας; Ποιες θεωρείτε τις σημαντικότερες επιτυχίες αλλά και ποιες θα λέγατε πως ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε;

Η alfa ιδρύθηκε στην Κοζάνη το 1952 ως οικογενειακή επιχείρηση. Το 1977, είχαμε εξαπλωθεί στην Κεντρική Μακεδονία και στη Θεσσαλία. Η μαζική παραγωγή ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80. 

Έδωσα αυτό το όνομα στην εταιρεία, για να θυμάμαι κάθε μέρα από πού ξεκίνησα.  Έχει τη σημασία του να μην ξεχνάς το πρώτο βήμα και κάθε μέρα να την βλέπεις σαν νέο ξεκίνημα. Το 1985, η εταιρεία έγινε ανώνυμη, η σημερινή Α.Ε., και 5 χρόνια αργότερα, είχαμε φτάσει στο σημείο να τροφοδοτούμε με τις πίτες μας όλη την Ελλάδα. Το ’96 δημιουργήσαμε τις νέες εγκαταστάσεις μας και από τότε δεν πάψαμε να επενδύουμε σε επεκτάσεις, εξοπλισμό και εκσυγχρονισμό.

Η μεγάλη επιτυχία όμως, αυτή που μας έδωσε φτερά, ήταν η παρουσία της Κιχί σε όλη την Ελλάδα. Μέσα σε λίγο καιρό κατέκτησε ένα τεράστιο καταναλωτικό κοινό και εκτόξευσε τις πωλήσεις της εταιρείας. Το 2003, άρχισαν και οι εξαγωγές μας. Μεγάλος σταθμός ήταν και το 2005, που η alfa έφερε επανάσταση στην αγορά, λανσάροντας πρώτη το χάρτινο ταψάκι για απευθείας ψήσιμο στο φούρνο. Το προϊόν αυτό βραβεύτηκε σε διεθνείς διοργανώσεις.

Στο μεταξύ, είχαμε ιδρύσει θυγατρική στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας και είχαμε επεκταθεί στην αγορά του HORECA, με προστοφαρισμένα προϊόντα. Λανσάραμε -και λανσάρουμε- πάρα πολλά νέα προϊόντα, δίνοντας μεγάλο βάρος στη μεσογειακή διατροφή, με μοναδικές πίτες, που περιέχουν πάντα αγνές πρώτες ύλες και έχουν ονομασία προέλευσης. Το 2007, ιδρύσαμε εταιρεία alfa στη Σερβία, στο Βελιγράδι και, το 2011, την Alfa Pastry Creations, στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ.  Ένα χρόνο μετά, λανσάραμε τα αναγνωρίσιμα σύμβολα ανώτερης ποιότητας, αποδεικνύοντας την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων μας. Το 2017, με το φύλλο «Tόσο Aπλά», ανοίξαμε μία νέα σελίδα στο κεφάλαιο σπιτική πίτα, καθώς είναι το μοναδικό φύλλο κρούστας που επιτρέπει τη δημιουργία μίας πίτας με 3 μόνο κινήσεις. Μέσα σε ένα χρόνο είχε έρθει πρώτο στην κατηγορία του στην προτίμηση των καταναλωτών.

 

Αν μπορούσατε να ξεκινήσετε ξανά από την αρχή, υπάρχει κάτι που θα θέλατε να αλλάξετε; Κάτι που θα κάνατε διαφορετικά;

Μη λησμονείτε ότι ανήκω στη γενιά που είχε μάθει να επιδιορθώνει τα πράγματα παρά να τα αντικαθιστά.  Έτσι, διαμορφώθηκε μέσα μου η πεποίθηση ότι κάθε πρόκληση και κάθε εμπόδιο αποτελούν ευκαιρίες για να προσπαθήσεις περισσότερο, να αναζητήσεις εναλλακτικές λύσεις, να χαράξεις νέους δρόμους και να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Η πορεία της alfa δικαίωσε τις προσπάθειές μου και, από αυτή την άποψη, δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι θεμελιώδες που θα ήθελα να έχω κάνει διαφορετικά. Βέβαια, υπάρχουν πάντα επιμέρους μικρές κινήσεις τις οποίες ίσως θα ήθελα να είχα διορθώσει στην πορεία, αλλά καμία από αυτές δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική.

 

Ποια στοιχεία θεωρείτε πως έχουν φέρει την επιτυχία και την καταξίωση της εταιρείας; Ποιες θα λέγατε πως είναι οι αξίες της που έχουν βρει ανταπόκριση από την αγορά και το καταναλωτικό κοινό;

Πιστεύω πως ο κόσμος ξέρει να αναγνωρίζει την αλήθεια, την ποιότητα, την προσπάθεια, την εντιμότητα, την αξία του αυθεντικού. Από τη συνέπεια σε αυτές ακριβώς τις αξίες προέρχονται η επιτυχία και η καταξίωση της alfa. Θέλω να πω, δηλαδή, ότι από τότε που ξεκίνησα στην Κοζάνη, τη δεκαετία του ’50, μέχρι σήμερα που έχω την ευλογία να δουλεύουν στην εταιρεία τα παιδιά και τα εγγόνια μου, δεν παρεκκλίναμε ούτε στιγμή από αυτές τις αξίες, πάνω στις οποίες οικοδομήθηκαν η φιλοσοφία και οι δραστηριότητές μας.  Έχουμε βάλει ψηλά τον πήχυ και δεν κάνουμε εκπτώσεις σ’ αυτό. Αναζητάμε παντού έμπνευση, για να δημιουργούμε διαρκώς νέα προϊόντα, όχι μόνο ελκυστικά αλλά και χρήσιμα στον καταναλωτή, χρησιμοποιούμε ανελλιπώς αγνά και ΠΟΠ υλικά από  Έλληνες παραγωγούς, έχουμε τις πιο αυστηρές προδιαγραφές και πιστοποιήσεις ποιότητας σε όλα τα στάδια της παραγωγής, επενδύουμε σταθερά στην έρευνα και την ανάπτυξη - με απλά λόγια, δεν αφήνουμε «τίποτα να πέσει κάτω».  Όλα αυτά συνιστούν μια αόρατη σφραγίδα εμπιστοσύνης, η οποία έχει τεράστια σημασία για τους καταναλωτές - και δεν είναι τυχαίο ότι η alfa κατέχει ηγετική θέση στην προτίμησή τους. Μέσα σε μια πενταετία (2014-2018) το μερίδιό μας στην αγορά σχεδόν διπλασιάστηκε, ξεπερνώντας το 20%, ενώ ειδικά στην κατηγορία «πίτες», στην οποία κατέχουμε ηγετική θέση, το μερίδιό μας σε όγκο είναι πολύ υψηλότερο και διαμορφώνεται σε 35,8%.

Σήμερα, το όνομα alfa είναι συνώνυμο με τις πιο νόστιμες και πιο ποικίλες εκδοχές της πίτας: από τη θρυλική παραδοσιακή κοζανίτικη πίτα Κιχί, την Κασσιάτα, με συνταγή από τα χωριά της Ηπείρου, την τσαλακωτή Πηλίου, την αυθεντική μπουγάτσα Θεσσαλονίκης, τα «τόσο απλά» φύλλα alfa και το παραδοσιακό τραγανό, χωριάτικο φύλλο Κιχί, τα Pitatakia -τα σνακ για κάθε ώρα- και τις πίτσες με ζύμη, ψημένη σε ξυλόφουρνο, οι οποίες είναι έτοιμες σε μόλις 6 λεπτά. Συνολικά, σήμερα διαθέτουμε περισσότερους από 400 κωδικούς στους τομείς του retail & του food service.

 

Θεωρείτε πως η ελληνική διατροφή και τα παραδοσιακά προϊόντα της χώρας μας μπορούν να αποτελέσουν διαβατήριο για επιτυχία στις διεθνείς αγορές;

Δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Το βλέπουμε και στις δικές μας εξαγωγές, αλλά και σε κάθε άλλη σοβαρή προσπάθεια προώθησης ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, χαίρομαι πολύ με τις προσπάθειες αυτές - και ειδικά όταν βλέπω να προέρχονται από νέους ανθρώπους που βρίσκουν νήμα σύνδεσης με τις ρίζες τους, χρησιμοποιώντας σύγχρονους καινοτόμους τρόπους για την προβολή προϊόντων του τόπου τους. Είναι πολύ σημαντικό, γιατί μετατρέπουν τα εμπόδια -όπως, λόγου χάρη, την αντικειμενική δυσκολία κάλυψης μεγάλων αγορών, λόγω περιορισμένης δικής μας παραγωγής- σε καινοτόμες μεθόδους και νέες ευκαιρίες. Εκτός όλων των άλλων, εμείς έχουμε και το μεγάλο πλεονέκτημα να είμαστε σημαιοφόροι της μεσογειακής διατροφής, που θαυμάζεται και εφαρμόζεται σε διεθνή κλίμακα ως διαβατήριο υγείας και ευεξίας.

Με αυτό το σκεπτικό, άλλωστε, έχουμε δημιουργήσει στην Ουάσινγκτον, απέναντι από τον Λευκό Οίκο, ένα κατάστημα λιανικής πώλησης ελληνικών προϊόντων, με έμφαση στις ελληνικές πίτες, το «Alfa Pie House», που πάει πολύ καλά. Πλέον, εξάγουμε σε περισσότερες από 35 χώρες σε 4 ηπείρους και, με εφόδια την αγάπη και την προτίμηση του κοινού, αναπτυσσόμαστε σταθερά και καινοτομούμε.

 

Η alfa είναι μια οικογενειακή επιχείρηση. Τι σημαίνει αυτό για τη διοίκησή της και την ανάπτυξή της; Υπήρξαν κάποιες προκλήσεις όταν άρχισε να μεγαλώνει η εταιρεία;

Πάντα υπάρχουν προκλήσεις όταν μια οικογενειακή επιχείρηση μεγαλώνει, ειδικά με τόσο αλματώδεις ρυθμούς, και καλείται να λειτουργήσει με πολύ διαφορετικές δομές και απαιτήσεις. Μας βοήθησε, πιστεύω, το γεγονός ότι είχαμε τη διορατικότητα -και την τύχη- να φέρουμε κοντά μας πολύ καλά στελέχη της αγοράς και να τα εμπιστευτούμε, προκειμένου να αποκτήσουμε τα εφόδια που μας έλειπαν, να εκσυγχρονίσουμε τις δομές μας και να ενισχύσουμε τους ρυθμούς ανάπτυξής μας. Η διαδικασία αυτή παρουσιάζει πάντα ένα βαθμό δυσκολίας, καθώς πρέπει να συγκεραστούν διαφορετικές απόψεις και νοοτροπίες. Τουλάχιστον, κατανοήσαμε και συμφωνήσαμε όλοι από την αρχή ότι είμαστε στην ίδια πλευρά και με τους ίδιους στόχους. Αυτό ήταν το μυστικό που μας οδήγησε σήμερα εδώ. 

 

Τι συμβουλεύετε τα παιδιά σας -και τώρα και τα εγγόνια σας- όσον αφορά τη διοίκηση της εταιρείας;

Να δουλεύουν σκληρά και να μην ξεχνούν ποτέ ότι η επιτυχία της alfa ανήκει στην ευρύτερη οικογένειά της, δηλαδή, στους εργαζομένους και στους συνεργάτες μας. Χωρίς αυτούς, δεν υπάρχει τίποτα, δεν είμαστε τίποτα. Τους λέω, επίσης, να αναλαμβάνουν πάντα την ευθύνη κι αν κάτι στραβό γίνει, να «κατηγορήσουν» πρώτα τον εαυτό τους και μετά τους άλλους. Θέλω να καταλαβαίνουν ότι σε κάθε μπουκιά alfa που δοκιμάζει ο καταναλωτής θα πρέπει να παίρνει τη γεύση όλων των αξιών που αντιπροσωπεύει το όνομά μας. Τέλος, τους προτρέπω να κάνουν προσεκτικά βήματα, αλλά να μη διστάζουν να κοιτάζουν μπροστά, να καινοτομούν και να τολμούν.

 

Συνεχίζετε να πηγαίνετε κάθε μέρα στην εταιρεία. Τι είναι αυτό που σας δίνει κίνητρο και δύναμη να συνεχίζετε;

Δεν μπορώ να με φανταστώ πουθενά αλλού - ούτε να κάνω κάτι άλλο. Δεν έχω πάει ποτέ στη ζωή μου στο καφενείο. Η εταιρεία είναι, κυριολεκτικά, η οικογένειά μου, το σπίτι μου, η ζωή μου και έρχομαι εδώ κάθε πρωί προσπαθώντας, με τη μικρή καθημερινή συμβολή μου, να της ανταποδώσω όλες τις χαρές, τις συγκινήσεις και τα καλά που μου δίνει όλα αυτά τα χρόνια.

 

 

Διονύσης & Γιώργος Κουκουτάρης

Η alfa είναι για μας σπίτι και οικογένεια, σχολείο και πανεπιστήμιο

 

Άξιοι συνεχιστές του οράματος του Θανάση Κουκουτάρη είναι οι δυο γιοι του, ο Διονύσης και ο Γιώργος, οι οποίοι εργάζονται στην εταιρεία από πολύ νέοι και πλέον έχουν αναλάβει τη διοίκησή της. Ο Διονύσης Κουκουτάρης είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της alfa, ενώ ο Γιώργος Κουκουτάρης είναι Αντιπρόεδρος. Επίσης, στο σύγχρονο κέντρο διανομής της εταιρείας, στο Μενίδι Αττικής, εργάζονται πλέον και τα εγγόνια του κ. Κουκουτάρη, η Κατερίνα και ο Ζήσης, με αρμοδιότητες κυρίως το marketing και τις πωλήσεις.

 

Το 2018 ήταν μια άκρως θετική χρονιά για την εταιρεία. Μπορείτε να μας αναφέρετε συνοπτικά τα μεγέθη και τις επιδόσεις της alfa και το αποτύπωμά της στην αγορά;

Διονύσης Κουκουτάρης:  Όντως, το 2018 ήταν μια πολύ καλή χρονιά. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας παρουσίασε αύξηση 12,11%, ενώ η εξαγωγική δραστηριότητά μας αυξήθηκε κατά 25%. Αντίστοιχα, αυξήθηκαν οι εργαζόμενοί μας, οι οποίοι σήμερα ξεπερνούν τους 400 στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στην προσπάθειά μας να εξελισσόμαστε συνεχώς, τον Μάρτιο του ’18 ολοκληρώσαμε επένδυση ύψους 3.000.000 ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ συνεχίζουμε την υλοποίηση επένδυσης 6.250.000 ευρώ για επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και νέο εξοπλισμό, η οποία θα έχει υλοποιηθεί έως τον Ιούλιο του 2019. Πρόκειται για κινήσεις που θα επιτρέψουν στην alfa, μεταξύ άλλων, μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα, εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση του κόστους παραγωγής, καθώς και δυνατότητα παραγωγής νέων προϊόντων.

 

Πώς «τρέχει» μέχρι στιγμής το 2019 και ποιες επενδύσεις προγραμματίζετε για την τρέχουσα χρονιά;

Γιώργος Κουκουτάρης: Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2019 ξεκίνησε εξίσου δυναμικά.  Όπως είπαμε, συνεχίζουμε με την υλοποίηση μιας μεγάλης επένδυσης, που πιστεύουμε ότι θα δώσει νέα ώθηση στην παραγωγή μας. Επιπλέον, μεγάλο ρόλο παίζει για εμάς η εξοικονόμηση ενέργειας που θα επιτύχουμε, καθώς η alfa έχει δεσμευτεί σε ένα πλαίσιο λειτουργίας που προβλέπει απόλυτο σεβασμό προς την προστασία του περιβάλλοντος, σε πλήρη συμμόρφωση με την τοπική νομοθεσία.

 

Σημαντική άνοδο καταγράφουν και οι εξαγωγές της alfa. Σε τι ποσοστό του τζίρου αντιστοιχούν πλέον και ποιες κινήσεις ανάπτυξής τους δρομολογείτε;

Γιώργος Κουκουτάρης: Ο τομέας των εξαγωγών μας αντιστοιχεί στο 31% του τζίρου της εταιρείας και, σύμφωνα και με τον απολογισμό του 2018, παρουσιάζει σημαντική αύξηση. Προχωράμε σ’ αυτόν με όραμα, φιλόδοξα σχέδια, αλλά παράλληλα και με σύνεση, δεδομένου ότι έχουμε να διαχειριστούμε μια σημαντική πρόκληση: ότι σε πολλές ξένες αγορές, οι καταναλωτές είναι ελάχιστα -έως και καθόλου- εξοικειωμένοι με την έννοια του φύλλου και της πίτας, με αποτέλεσμα να χρειάζονται κάποια «εκπαίδευση», προκειμένου να εκτιμήσουν τα προϊόντα μας και τις δυνατότητες που έχουν να τα χρησιμοποιούν για τη δημιουργία συνταγών που να ταιριάζουν με τις προτιμήσεις και την κουλτούρα τους.

Κάθε χρόνο δίνουμε το «παρών» και παρουσιάζουμε τα προϊόντα μας σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις του κλάδου μας, όπως η Anuga στην Κολωνία, η Gulfood στο Ντουμπάι και η PLMA στο  Άμστερνταμ και το Σικάγο.

 

Η εταιρεία έχει κάνει τα τελευταία χρόνια την είσοδό της στην αγορά των σνακ, ενώ πρόσφατα παρουσίασε και νέους κωδικούς. Ποια είναι το feedback μέχρι στιγμής γι’ αυτά τα νέα εγχειρήματα και ποια άλλα σχέδια υπάρχουν για τη συνέχεια;

Διονύσης Κουκουτάρης: Η απόφασή μας να λανσάρουμε, το 2018, τα pitatakia -ένα υγιεινό σνακ από φύλλο ζύμης, ψημένο στο φούρνο, σε 8 γεύσεις- μας δικαίωσε απόλυτα, καθώς το συγκεκριμένο προϊόν έγινε ανάρπαστο. Το ίδιο ισχύει και για τα προϊόντα της κατηγορίας του food-service, στην οποία ο πιο πρόσφατος κωδικός είναι το ατομικό νηστίσιμο ρολό με πατάτα και ελιά καλαμών. Σε συνεργασία με την ομάδα R&D και μέσα από συνεχή παρακολούθηση των διατροφικών τάσεων και των γευστικών προτιμήσεων, αναπτύσσουμε διαρκώς νέα προϊόντα και σε αυτόν τον τομέα.

 

 Τι σημαίνει για εσάς η alfa, μια επιχείρηση στην οποία, στην ουσία, γεννηθήκατε και μεγαλώσατε;

Γιώργος Κουκουτάρης: Η alfa είναι για μας σπίτι και οικογένεια, σχολείο και πανεπιστήμιο. Είναι η ζωή μας και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που και η τρίτη γενιά της οικογένειας έχει μπει για τα καλά στην εταιρεία και μοιράζεται τις ίδιες αξίες με τον ιδρυτή και πατέρα μας.  Έχουμε όλοι υιοθετήσει το στόχο να προσφέρουμε ασφαλείς, ποιοτικές και υψηλής διατροφικής αξίας δημιουργίες, ζυμωμένες με μεράκι από αγνά και εκλεκτά υλικά της Ελλάδας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πατέρας μας έχει δημιουργήσει ένα μοναδικό «θησαυροφυλάκιο», με συνταγές που συνέλεγε από παραδοσιακές νοικοκυρές και συνεχίζει να το εμπλουτίζει με συνταγές που στέλνουν οι καταναλωτές μας. Ως η δεύτερη γενιά, εμείς τις προσαρμόζουμε στις σημερινές συνθήκες.

Τέλος, είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τις διεθνείς βραβεύσεις που έχουμε αποσπάσει και συνεχίζουμε πάνω στις γερές βάσεις της ιστορικότητάς μας, με στόχο να παραμείνουμε πρωτοπόροι και, το κυριότερο, στην κορυφή της προτίμησης των καταναλωτών μας, στους οποίους οφείλουμε ένα μεγάλο καθημερινό «ευχαριστώ».

 

Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της εταιρείας;

Διονύσης Κουκουτάρης: Θεωρώ ότι το όραμα μιας εταιρείας όπως η δική μας, που έχει οικογενειακές καταβολές και μια μεγάλη ιστορία στο πρόσωπο του ιδρυτή της, δεν μεταβάλλεται ουσιαστικά από τις θεμελιώδεις αρχές, τους στόχους και τις αξίες της. Αυτό που καλούμαστε να κάνουμε εμείς είναι να διατηρούμε το όραμα της alfa ζωντανό και διαρκώς συνδεδεμένο με το μέλλον. Κάτι τέτοιο σημαίνει συστηματικές, νέες, καινοτόμες πρακτικές σε όλα τα επίπεδα (προϊόντα, συσκευασίες, διοίκηση, διανομή κ.λπ.), πολύ καλή γνώση των απαιτήσεων της αγοράς και έμφαση στην ανάπτυξη των εξαγωγών. Διδαχτήκαμε από τον καλύτερο δάσκαλο και επιθυμούμε να αξιοποιούμε την παρακαταθήκη του κάθε μέρα.

 

Αναδημοσίευση από το περιοδικό BusinessNews Magazine

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ