Σε αγώνα δρόμου έχουν αποδυθεί οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις το τελευταίο διάστημα. Καθώς ολοκληρώνεται η ηλεκτροδότηση της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη, η κυβέρνηση πιέζει για τη διενέργεια δρομολογίων μεταξύ πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας, σε διάστημα μικρότερο των τεσσάρων ωρών. 

Σε αγώνα δρόμου έχουν αποδυθεί οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις το τελευταίο διάστημα. Καθώς ολοκληρώνεται η ηλεκτροδότηση της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη, η κυβέρνηση πιέζει για τη διενέργεια δρομολογίων μεταξύ πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας, σε διάστημα μικρότερο των τεσσάρων ωρών. Φημολογείται, μάλιστα, ότι στο πρώτο δρομολόγιο-αστραπή που προγραμματίζεται να διεξαχθεί 12 Απριλίου 2019, θα επιβαίνει και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Η ολοκλήρωση της ηλεκτροδότησης της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη, σε συνδυασμό με τη χρήση της νέας σήραγγας του Καλλιδρόμου, θα περιορίσει σημαντικά τον χρόνο διεξαγωγής του δρομολογίου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προγραμματίζει τη δρομολόγηση τριών ημερήσιων δρομολογίων διάρκειας 4 έως 5 ωρών. Ειδικότερα, στόχος είναι το ένα δρομολόγιο να γίνει σε χρόνο μικρότερο των 4 ωρών και 15 λεπτών, το δεύτερο σε χρόνο 4 ωρών και 30 λεπτών και το τρίτο και βραδινό να έχει διάρκεια πέντε ωρών. Το μικρής διάρκειας δρομολόγιο θα ξεκινά το πρωί από τη Θεσσαλονίκη π.χ. 06.00 και θα φθάνει στις 10.00 στην Αθήνα. Επίσης θα εκκινεί από Αθήνα π.χ. στις 19.00 και θα αφικνείται στις 23.00 στη Θεσσαλονίκη. Με τον τρόπο αυτό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει να ανταγωνιστεί τις αεροπορικές εταιρείες, μεταφέροντας τους κατοίκους της συμπρωτεύουσας στην Αθήνα για τη διεξαγωγή αυθημερόν εργασιών (και όχι μόνο).

Ωστόσο, η κυβέρνηση πιέζει ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το διάστημα του δρομολογίου να περιοριστεί ακόμα περισσότερο και να γίνει μικρότερο των τεσσάρων ωρών, έστω και για μερικά λεπτά της ώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες, με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση, αλλά και ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, θέλουν θα κεφαλαιοποιήσουν επικοινωνιακά το «εκσυγχρονιστικό έργο» που συντελέστηκε στη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων ετών στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Σημειώνεται ότι και το 2005 είχαν διεξαχθεί δρομολόγια 4 ωρών και 15 λεπτών. Και στο πλαίσιο αυτό, ο πρώτος στόχος είναι η κατάρριψη του συγκεκριμένου χρόνου-ρεκόρ, ενώ ο δεύτερος στόχος είναι η διεξαγωγή ενός τουλάχιστον δρομολογίου την ημέρα, σε χρόνο μικρότερο των τεσσάρων ωρών.

Προς την κατεύθυνση αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες, εργάζεται πυρετωδώς και η κρατική ΕΕΣΣΤΥ. Η τελευταία μετασκευάζει επιβατικά βαγόνια, έτσι ώστε οι ταχείς συρμοί να διαφοροποιούνται από τους υφιστάμενους αργούς, και επιπλέον να είναι περισσότερο πολυτελείς και άνετοι για τους επιβάτες. Περίπου 20 βαγόνια ξεκίνησαν να μετασκευάζονται όλο το προηγούμενο διάστημα, έτσι ώστε να δημιουργούνται τουλάχιστον τρεις συρμοί των έξι βαγονιών ο καθένας που θα στηρίξει τα προαναφερόμενα μεγάλης ταχύτητας δρομολόγια.

Πάντως, πολλοί είναι εκείνοι που φοβούνται ότι η σιδηροδρομική υποδομή δεν επιτρέπει τη διενέργεια δρομολογίων με τόσο υψηλές ταχύτητες, εξαιτίας της απουσίας φωτοσήμανσης αλλά και λόγω της απουσίας περίφραξης στη σιδηροδρομική γραμμή. Επιπλέον σε αυτό, η γραμμή σε ορισμένα σημεία λόγω συντήρησης γίνεται μονή και λειτουργεί μέσω κλειδιών. Τέλος, πολλοί εκφράζουν φόβους ότι το «γεφύρι της Αρτας», η σήραγγα Καλλιδρόμου, που χρειάστηκε 20 χρόνια για την κατασκευή της, φέρει κακοτεχνίες που καθιστούν επικίνδυνες τις υψηλές ταχύτητες.

Πηγή: economy365.gr 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ