Σύσκεψη στο ΥπΕξ για ν' ανοίξουν νέες αγορές σε ελληνικά αγροτικά προϊόντα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
28 Φεβρουαρίου 2020 | Πολιτική Οικονομία
Σε σύσκεψη στο Υπουργείο Εξωτερικών με τη συμμετοχή του Υφυπουργού Κ. Φραγκογιάννη και του Γεν. Γραμματέα Γρ. Δημητριάδη καθορίστηκαν αγορές – στόχοι για μια σειρά προϊόντα και συμφωνήθηκε οδικός χάρτης για ν’ ανοίξουν αυτές οι αγορές.

«Στόχος της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι να πολλαπλασιάσουμε τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων και προς την κατεύθυνση αυτή εργαζόμαστε συντονισμένα και με σχέδιο για να αφαιρέσουμε γραφειοκρατικά εμπόδια και να προσθέσουμε νέες αγορές και ευκαιρίες για τους ποιοτικούς καρπούς της ελληνικής γης».

Το μήνυμα αυτό εξέπεμψε η Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, κ. Φωτεινή Αραμπατζή, μετά τη σύσκεψη που συγκλήθηκε με πρωτοβουλία της στο Υπουργείο Εξωτερικών με τη συμμετοχή του Υφυπουργού Εξωτερικών, αρμόδιου για την οικονομική διπλωματία και την εξωστρέφεια, κ. Κώστα Φραγκογιάννη, του Γενικού Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Εξωστρέφειας, κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, Πρέσβεων και αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων.

Στη σύσκεψη

-καθορίστηκαν αγορές – στόχοι για μια σειρά από προϊόντα,

-συμφωνήθηκε να εκπονηθεί ένας οδικός χάρτης επίλυσης των γραφειοκρατικών ζητημάτων προκειμένου ακριβώς να «ανοίξουν» περισσότερες αγορές για περισσότερα προϊόντα,

-αποφασίστηκε η συνεργασία των αρμόδιων υπηρεσιών των δύο Υπουργείων σε συνεργασία με τις ελληνικές διπλωματικές αρχές να είναι διαρκής,

-ενώ αναγκαίο κρίθηκε να συνεδριάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα και η κοινή επιτροπή υπό τους δύο Υφυπουργούς προκειμένου να επιλαμβάνεται θεμάτων που χρήζουν διευθέτησης σε υψηλό πολιτικό επίπεδο.

«Στη σημερινή σύσκεψη, την πρώτη καθώς βούλησή μας είναι η συνεργασία μας να είναι συνεχής και θέλω με την ευκαιρία να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον κ. Φραγκογιάννη και τον κ. Δημητριάδη, θέσαμε τις βάσεις εστιάζοντας σε νέες αγορές με έμφαση στα φρούτα. Μας ενδιαφέρουν κυρίως αλλά όχι αποκλειστικά χώρες με μεγάλους πληθυσμούς καθώς εκεί τα περιθώρια για τα ποιοτικά προϊόντα μας είναι πολύ μεγάλα. Σύντομα θα έχουμε και νέα σύσκεψη για κρέας και ιχθυηρά και για άλλες κατηγορίες προϊόντων, πάντοτε σε συνεργασία με τους παραγωγικούς φορείς», τόνισε η κ. Αραμπατζή και πρόσθεσε:

«Η επίλυση τέτοιων γραφειοκρατικών ζητημάτων, όπως για παράδειγμα οι φυτοϋγειονομικές απαιτήσεις για να εισαχθεί ένα προϊόν σε μια αγορά, δεν δίνει πρωτοσέλιδα στον Τύπο, είναι όμως απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να αυξηθούν οι εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων.

Η εξωστρέφεια του αγροτικού τομέα αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στην κατεύθυνση επίτευξης υψηλότερης προστιθέμενης αξίας για τα αγροτικά προϊόντα, άρα και μεγαλύτερου εισοδήματος για τους παραγωγούς. Αυτή είναι η δέσμευσή μας, αυτήν εργαζόμαστε να υλοποιήσουμε».

Αγορές στόχοι ανά προϊόν όπως παρουσιάστηκαν στη σημερινή σύσκεψη:

  • Ακτινίδιο: Βραζιλία, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Ταϊβάν, Κορέα, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Ινδία
  • Κεράσι: ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κίνα, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Νότια Αφρική, Ταϊβάν, Κορέα
  • Πορτοκάλι: Ιαπωνία, Ταϊλάνδη, Ταϊβάν, Ινδία
  • Μανταρίνι: Κίνα, Ταϊλάνδη, Ταϊβάν
  • Ροδάκινο: Κίνα, Ταϊλάνδη, Ταϊβάν
  • Νεκταρίνι: Κίνα
  • Μήλο: ΗΠΑ, Ταϊλάνδη, Ταϊβάν
  • Δαμάσκηνο: Ταϊλάνδη, Βιετνάμ, Ιαπωνία, Νότια Αφρική, Ταϊβάν, Κορέα, Κίνα
  • Επιτραπέζιο σταφύλι: Νότια Αφρική, Κίνα, Ταϊλάνδη, Ταϊβάν
  • Φράουλα: Κίνα, Ταϊλάνδη, Ταϊβάν
  • Βερίκοκο: Κίνα, Ταϊλάνδη, Ταϊβάν
  • Αχλάδι: ΗΠΑ
  • Βαμβακόσπορος: Ιράν, Ουζμπεκιστάν
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ