Πιο αυστηρή ρύθμιση χρειάζεται το Facebook και οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, ενώ πρέπει να ληφθεί επείγουσα δράση για να μπει ένα τέλος στην παραπληροφόρηση μέσω του δικτύου, συμπέραναν βρετανοί βουλευτές.

Πιο αυστηρή ρύθμιση χρειάζεται το Facebook και οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, ενώ πρέπει να ληφθεί επείγουσα δράση για να μπει ένα τέλος στην παραπληροφόρηση μέσω του δικτύου, συμπέραναν βρετανοί βουλευτές.

Επιτροπή της Βουλής των Κοινοτήτων κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο ιδρυτής του κοινωνικού δικτύου ΜαρκΖούκερμπεργκ δεν κατάφερε να δείξει «ηγετική ή προσωπική υπευθυνότητα» όσον αφορά τις ψευδείς ειδήσεις.

Όπως μεταδίδει το BBC, από την πλευρά του το Facebook σημείωσε ότι είναι δεκτικό όσον αφορά την έκθεση της Επιτροπής Ψηφιακών Υποθέσεων και ανοιχτό σε «ουσιαστική ρύθμιση».

Η έρευνα για τις ψευδείς ειδήσεις που διήρκεσε πάνω από έναν μήνα επικεντρώθηκε στις επιχειρηματικές πρακτικές του Facebook πριν και μετά το σκάνδαλο διαρροής προσωπικών δεδομένων της Cambridge Analytica.

Τι σημειώνει η έκθεση ότι πρέπει να εφαρμοστεί:

*Υποχρεωτικός κώδικας δεοντολογίας για εταιρείες τεχνολογίας, υπό την επίβλεψη ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής.

*Η κυβέρνηση πρέπει να μεταρρυθμίσει τους ισχύοντες εκλογικούς νόμους και τους κανόνες για την εμπλοκή από το εξωτερικό στις βρετανικές εκλογές.

*Οι εταιρείες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης να αναγκαστούν να καταργήσουν γνωστές πηγές επιβλαβούς περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένων των αποδεδειγμένων πηγών παραπληροφόρησης.

*Οι τεχνολογικές επιχειρήσεις, που λειτουργούν στο Ηνωμένο Βασίλειο, να φορολογούνται για να βοηθήσουν στη χρηματοδότηση των εργασιών του Γραφείου Επιτρόπου Πληροφοριών, καθώς και κάθε νέας ρυθμιστικής αρχής που έχει συσταθεί για την εποπτεία τους.

*Η ρυθμιστική αρχή να έχει εξουσία να κινεί νομικές διαδικασίες εάν οι εταιρείες παραβιάζουν τον κώδικα.

Η απάντηση του δικτύου

«Είμαστε ανοιχτή σε ουσιαστική ρύθμιση και υποστηρίζουμε τη σύσταση της Επιτροπής για μεταρρύθμιση του εκλογικού νόμου. Αλλά δεν παραμένουμε σε αναμονή. Εχουμε ήδη κάνει ουσιαστικές αλλαγές έτσι ώστε κάθε πολιτική διαφήμιση στο Facebook να έχει εγκριθεί, να έχει δηλωθεί ποιός την έχει πληρώσει, να έχει αποθηκευθεί και να μπορεί να αναζητηθεί για επτά χρόνια. 

»Κανένας άλλος δίαυλος για πολιτικές διαφημίσεις δεν έχει τόση διαφάνεια, ούτε προσφέρει τα εργαλεία που δίνουμε εμείς», ανέφερε από την πλευρά του το Facebook.

Πηγή: euro2day.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ