Τι αποκαλύπτει το Google Search για τον ελληνικό τουρισμό

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
08 Οκτωβρίου 2019 | Τουρισμός
Πολυτέλεια, παρατεταμένη τουριστική περίοδος και σύντομες διαμονές

Παρακολουθώντας τις τάσεις των τουριστικών αναζητήσεων στο Google Search, οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ μπορούν να εξιχνιάσουν τις προθέσεις των καταναλωτών, ώστε να ανακαλύψουν προκλήσεις και δυνητικές ευκαιρίες για τις τουριστικές επιχειρήσεις και τα προϊόντα τους. Σημειώνεται ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019, οι αναζητήσεις για την Ελλάδα παρουσίασαν αύξηση 1%.

Εμβαθύνοντας στις αναζητήσεις μέσω της πλατφόρμας του Google Search, ο τουριστικός τομέας της Ελλάδας δύναται να εντοπίσει ακριβώς τα σημεία της αγοράς για τα οποία αυξάνεται ή μειώνεται το ενδιαφέρον του κοινού. Αυτό βοηθάει τους επαγγελματίες του κλάδου να προσδιορίσουν το πώς θα προσεγγίσουν τους ταξιδιώτες και να προσελκύσουν την προσοχή τους μέσα από στοχευμένη επικοινωνία. 

Αλλαγές στον όγκο του Search για Ευρωπαίους ταξιδιώτες

Πηγή: Internal Google Search Data, H1’2019 vs. H1’2018

Πρόθεση αναζήτησης

Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι οι περισσότεροι ταξιδιώτες τείνουν να διατυπώνουν γενικά ερωτήματα στις αναζητήσεις τους για την Ελλάδα ως προορισμό και όχι να ψάχνουν για συγκεκριμένα καταλύματα ή πτήσεις. Αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για τις τουριστικές επιχειρήσεις ώστε να επηρεάσουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και να πείσουν πιθανούς πελάτες στα αρχικά στάδια των αναζητήσεών τους στο Search. 

Ταξιδιώτες από τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Ελλάδα, δείχνουν να αναζητούν περισσότερο για πακέτα διακοπών, καλλιεργώντας ανταγωνισμό στις σχετικές προσφορές. Με πληροφορίες όπως η παραπάνω διευκολύνεται η γεωγραφική στόχευση, η οποία μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν πελάτες σε διαφορετικές περιοχές, μέσα από προσωποποιημένα σχετικά μηνύματα. 

Προθέσεις αναζήτησης στο Search για ταξιδιώτες με προορισμό την Ελλάδα

Πηγή: Internal Google Search Data, H1’2019

Χρήση συσκευών

Δεν είναι όμως μόνο το τι αναζητούν οι χρήστες αλλά και το πώς το αναζητούν. Σύμφωνα με τα στοιχεία, πάνω από το 50% των ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία προς την Ελλάδα, χρησιμοποιούν κινητές συσκευές ή tablets για να βρουν σχετικές πληροφορίες. Το 62% του κοινού αποφεύγει να αγοράσει προϊόντα και υπηρεσίες απευθείας από τις επιχειρήσεις αν η σχετική πρωθύστερη εμπειρία τους από τη χρήση της κινητής συσκευής δεν υπήρξε ικανοποιητική. Οι επιχειρηματίες που προσφέρουν άριστη εμπειρία στους χρήστες βρίσκονται σε θέση ισχύς και έχουν περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσουν ταξιδιώτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Άμεση ανταπόκριση από τα websites, γρήγοροι χρόνοι φόρτωσης δεδομένων και ευκολία στις συναλλαγές είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να μπείτε δυναμικά στο παιχνίδι. Προκειμένου να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να λύνουν αυτά τα θέματα, η Google δημιούργησε τη δωρεάν υπηρεσία Test My Site που παρέχει κριτήρια για τη μέτρηση του χρόνου φόρτωσης, τα οποία μπορούν να περιοριστούν τόσο, ώστε να αφορούν αποκλειστικά τη ταξιδιωτική βιομηχανία και την περιοχή.

Συσκευές που χρησιμοποιούνται για αναζητήσεις σχετικά με την Ελλάδα

Πηγή: Internal Google Search Data, H1’2019

Πολυτέλεια και Σύντομες Διαμονές

Οι συμπεριφορές στο Search αποκαλύπτουν επίσης μοναδικές ευκαιρίες στόχευσης και προσωποποίησης, δεδομένου ότι οι ταξιδιώτες ψάχνουν να απολαύσουν εμπειρίες υψηλού επιπέδου. Αναζητήσεις όπως “Athensluxury hotels” ή “Athens luxury suites” αυξήθηκαν κατά 70% το 2018 — οκτώ φορές περισσότερο σε σχέση με το σύνολο των ταξιδιωτικών αναζητήσεων για την Αθήνα. Παρατηρείται επίσης αύξηση εύπορων τουριστών από τη Μέση Ανατολή, σε πολυτελή Αθηναϊκά ξενοδοχεία, καθώς και σε νησιά υψηλού προφίλ, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Οι αναζητήσεις για σύντομες διαμονές – διαλείμματα στην πόλη, δηλαδή για 2-3 νύχτες, γνωρίζουν διψήφιο αριθμό αύξησης (στο 13%) σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η αύξηση αυτή έχει επηρεάσει το μέσο όρο του χρόνου διαμονής, από εννέα νύχτες το 2013, σε επτά το 2018.

 Το αύριο του τουρισμού

Υπάρχουν αρκετές, πολλά υποσχόμενες, πρωτοβουλίες για τον Ελληνικό τουρισμό που βρίσκονται σε εξέλιξη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει συγχρηματοδότηση, ώστε ο Αερολιμένας Αθηνών να μετατραπεί σε έναν κόμβο υψηλών προδιαγραφών, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού δικτύου διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας. Φέτος, οι αναζητήσεις για αεροπορικά ταξίδια προς την Ελλάδα αυξήθηκαν 6 φορές περισσότερο από ότι ο συνολικός όγκος των ταξιδιωτικών αναζητήσεων”. Με ενισχυμένη επιχειρησιακή ικανότητα, το ελληνικό αεροδρόμιο αναμένεται να αυξήσει το ενδιαφέρον για την Ελλάδα ως προορισμό.

 Άνοδο, επίσης, δείχνει να παρουσιάζει και ο εκτός σεζόν τουρισμός. Οι αφίξεις αυξήθηκαν τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο, ενώ ο όγκος των σχετικών αναζητήσεων βρίσκεται σταθερά πάνω από το μέσο όρο. Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού στοχεύει στο να προωθήσει τον τουρισμό 365 ημερών, με την καμπάνια «Ελλάδα – προορισμός 365 ημερών», προβάλλοντας την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ως προορισμούς για όλο το χρόνο. 

Από χρόνο σε χρόνο αυξάνονται οι αναζητήσεις για τον εκτός σεζόν τουρισμό στην Ελλάδα

 Πηγή: Internal Google Search Data, 2017-2018

Η επένδυση του Ελληνικού — ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο που είχε τεθεί σε αναστολή — ξεκίνησε ξανά και αναμένεται να αναβιώσει την Αθηναϊκή Ριβιέρα, προσελκύοντας περισσότερους από ένα εκατομμύριο τουρίστες, οι οποίοι υπολογίζεται να παρατείνουν τη διαμονή τους στην Αθήνα, σε σχέση με το σημερινό μέσο όρο των μόλις δύο διανυκτερεύσεων. Επιχειρώντας μια σύγκριση, το έργο Marina Bay Sands στη Σιγκαπούρη, παρόλο που ήταν πολύ μικρότερης κλίμακας, αύξησε τον τουρισμό της πόλης κατά 20%. 

Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες που διαφαίνονται στον ορίζοντα με στόχο την ενδυνάμωση του ελληνικού τουρισμού, δίνουν αρκετές ευκαιρίες για περαιτέρω διεύρυνση του κλάδου. Συνδυάζοντας αυτά τα μακρόπνοα πλάνα με τις πληροφορίες που προκύπτουν από τις αναζητήσεις των ταξιδιωτών στο GoogleSearch, οι επαγγελματίες του τουρισμού μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που διανοίγονται για τον ελληνικό τουρισμό, να εντοπίσουν τους κατάλληλους υποψήφιους πελάτες και να έρθουν σε επαφή μαζί τους.

Πηγές:

1 Travel Queries H1’2017 vs. H1’2018 vs. H1’2019; source internal data tools for Google Search Platform

2 Google/Purchased, US “How Brand Experiences Inspire Consumer Action”, n=2,010 US smartphone owners 18+, brand experiences=17,726, April 2017.

3 Internal Google Search Data, 2017-2018

4 Internal Google Search Data, 2018-2019

5https://www.bankofgreece.gr/Pages/el/Statistics/externalsector/balance/travelling.aspx

6https://www.kathimerini.gr/1043816/article/epikairothta/ellada/ta-epomena-vhmata-gia-thn-ependysh-sto-ellhniko

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ