825.000 κενές θέσεις στην Ευρώπη στον τομέα των TΠΕ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
24 Σεπτεμβρίου 2019 | Τεχνολογία
Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν ως το 2020, το 90% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν ανεπτυγμένες ψηφιακές δεξιότητες


Εκπαίδευση και επανειδίκευση είναι η λύση για τους νέους στον επαγγελματικό τομέα ενώ, σύμφωνα με στοιχεία, 825.000 θέσεις θα είναι κενές στην Ευρώπη στον τομέα των τεχνολογιών και της Πληροφορικής.

«Οι εξελίξεις στην τεχνολογία, είναι πια ασύλληπτες και οι νέοι μας πρέπει να τις γνωρίζουν προκειμένου να προετοιμαστούν κατάλληλα για το αύριο», τόνισε ο πρόεδρος των Ευρωπαίων Πληροφορικών (Cepis) Βύρων Νικολαϊδης, που ενθαρρύνει τους νέους στην επανεκπαίδευση και επανειδίκευση στον τομέα του προγραμματισμού μέσα από μια συνεργασία για την ψηφιακή απασχολησιμότητα με ταχύρρυθμα προγράμματα που υλοποιεί η HePIS (Ελληνικό Δίκτυο Επαγγελματιών Πληροφορικης) με coding bootcamps της AfDEmp. Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε στο Συμβούλιο των Ευρωπαϊκών Ενώσεων Επαγγελματιών Πληροφορικής στο Δουβλίνο, ο κ. Νικολαίδης, ιδρυτής της Συνεργασίας για την ψηφιακή Απασχολησιμότητα (ADFEmp) μαζί με κορυφαίους πανεπιστημιακούς ,τα στοιχεία για την απασχόληση των νέων στην Ελλάδα και σε επτά ευρωπαϊκές χώρες καταδεικνύουν ότι το ποσοστό της ανεργίας σε νεαρές ηλικίες παραµένει πεισµατικά «κλειδωµένο» σε επίπεδα άνω του 50% .

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε στο Συμβούλιο των Ευρωπαϊκών Ενώσεων Επαγγελματιών Πληροφορικής στο Δουβλίνο, τα στοιχεία για την απασχόληση των νέων στην Ελλάδα και σε επτά ευρωπαϊκές χώρες καταδεικνύουν ότι το ποσοστό της ανεργίας σε νεαρές ηλικίες παραµένει πεισµατικά «κλειδωµένο» σε επίπεδα άνω του 50%, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Νικολαΐδης.

Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν ως το 2020, το 90% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν ανεπτυγμένες ψηφιακές δεξιότητες, ενώ σε μια αγορά εργασίας που αλλάζει ραγδαία σε παγκόσμιο επίπεδο από τη μεγάλη διείσδυση της τεχνολογίας, η Ευρωπαΐκή Επιτροπή εκτιμά ότι οι κενές θέσεις εργασίας στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα φθάνουν το 2020 τις 825.000.

Ο κ. Νικολαΐδης υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Εργοδότες και εκπαιδευτικοί φορείς κινούνται σε... παράλληλα σύµπαντα. Ενώ το 79% των παρόχων εκπαίδευσης πιστεύουν ότι το πτυχίο που προσφέρουν αποτελεί επαρκές εφόδιο για έναν νέο προκειµένου να µπει στην αγορά εργασίας, µόλις το 23% των εργοδοτών φαίνεται να συµφωνεί και αναζητεί περισσότερα στοιχεία στο βιογραφικό των υποψηφίων. Το 45% των ερωτηθέντων στην έρευνα της McKinsey απάντησαν ότι η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων ειδικά στις τάξεις των νέων µπορεί να δηµιουργήσει σοβαρά προβλήµατα στην προσπάθεια για εύρεση εργασίας. Ακόµη εντονότερα φέρονται να αντιµετωπίζουν το πρόβληµα οι εκπρόσωποι των µικροµεσαίων επιχειρήσεων. Αν και τα στατιστικά δείχνουν ότι σήμερα οι επαγγελματίες των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) αντιστοιχούν μόλις στο 5% του εργατικού δυναμικού της Ευρώπης, ο κλάδος συνεισφέρει το 6% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ και συμβάλλει κατά 50% στην αύξηση της παραγωγικότητας. Ως το 2020, κατά την Κομισιόν, το 90% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν ανεπτυγμένες ψηφιακές δεξιότητες, όμως η έρευνα «Digital Inclusion and Skills» έδειξε ότι το 40% του πληθυσμού έχει ανεπαρκείς ψηφιακές δεξιότητες, ενώ ένα ακόμα 22% δεν έχει καθόλου. Επίσης, το ένα τρίτο των ήδη εργαζομένων βρίσκονται σε μη ικανοποιητικό επίπεδο, με τα μεγαλύτερα ποσοστά να σημειώνονται στη Βουλγαρία (61%) και στη Ρουμανία (77%)».

Πηγή: Πρώτο Θέμα
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ