Με 440 εκατ. ευρώ ενισχύεται ο Όμιλος Olympia του Πάνου Γερμανού από την πώληση της Play

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
22 Σεπτεμβρίου 2020 | Τεχνολογία
Aπό την συμφωνία πώλησης της συμμετοχής του στην πολωνική Play στον γαλλικό Ομιλο Iliad 

Με 440 εκατ. ευρώ αυξάνεται η ρευστότητα του Ομίλου Olympia με την συμφωνία πώλησης της συμμετοχής της στην πολωνική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Play στον γαλλικό τηλεπικοινωνιακό όμιλο Iliad. Το ποσόν των 440 εκατ. ευρώ θεωρείται «τεράστιο» από τους αναλυτές ειδικά αυτή την περίοδο όπου υπάρχουν πολύ ελκυστικές επενδυτικές ευκαιρίες και θα προσδώσει σημαντική ενίσχυση στην αναπτυξιακή στρατηγική του Ομίλου Olympia.

Ο γαλλικός τηλεπικοινωνιακός όμιλος Iliadέχει αποφασίσει να εξαγοράσει την Play, πολωνική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, μετά από συμφωνία συνολικής αξίας 3,5 δισ. ευρώ. Η εξαγορά θα ισχυροποιήσει την επιχειρηματική αυτοκρατορία του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Xavier Niel, σε μία περίοδο που οι αποτιμήσεις στον κλάδο βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα.

Στην ανακοίνωση της η Iliad αναφέρει ότι προτίθεται να προσφέρει για την Play 39 ζλότι ανά μετοχή, και είχε ήδη εξασφαλίσει τη θετική απάντηση των δύο μεγαλύτερών μετόχων της Play, της Kenbourne Investments (ανήκει στην Novator Partners) και της Tollerton Investments (ανήκει στον Πάνο Γερμανό μέσω της  Olympia Developments) για την πώληση του 40% που διαθέτουν.

Η δημόσια προσφορά ξεκίνησε στις 19 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 17 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τους κανόνες της χρηματιστηριακής αγοράς της Πολωνίας, αν η Iliad αποκτήσει το 95% των μετοχών της εταιρείας, μπορεί να απαιτήσει από τους εναπομείναντες μετόχους την πώληση των μετοχών τους.

Η προσφορά της Iliad είναι με premium 39% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της μετοχής της περασμένη εβδομάδα, αποτιμώντας τις μετοχές της εταιρείας σε 2,2 δισ. ευρώ. Ωστόσο, η μετοχή της Play είχε φτάσει να διαπραγματεύεται μέχρι και τα 36 ζλότι ανά μετοχή τον Ιανουάριο, πριν ξεσπάσει η πανδημία. Η Iliad επισήμανε ότι η συμφωνία θα αυξήσει τα κέρδη της από τον πρώτο χρόνο, ενώ θα πληρώσει την εξαγορά με μετρητά και δανεισμό, με τη χρηματοδότηση να είναι ήδη εξασφαλισμένη από ανώνυμες τράπεζες. Ο καθαρός λόγος χρέους προς ebitda θα αυξηθεί από 2,2 φορές στα τέλη Ιουνίου σε 3,2 φορές σε pro forma βάση μετά τη συμφωνία, αλλά η εταιρεία τόνισε ότι σκοπεύει να το «μειώσει σταδιακά μετά την εξαγορά».

Η Play εμφάνισε έσοδα 1,6 δισ. ευρώ τους τελευταίους 12 μήνεςκαι 32% περιθώρια λειτουργικού κέρδους, καθώς και 269 εκατ. ευρώ ελεύθερες ταμειακές ροές πριν από την πληρωμή του μερίσματος. Η ανατολική Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια είναι πεδίο έντονου ανταγωνισμού για τις μεγαλύτερες εταιρείες του τομέα των τηλεπικοινωνιών πριν από δύο δεκαετίες, καθώς οι Vodafone, O2, Liberty Global, Orange, Telia και Deutsche Telekom αγωνίζονταν να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς.

Η Play ιδρύθηκε το 2005 από το επενδυτικό fund Novator του δισεκατομμυριούχου Ισλανδού, Thor Björgólfsson γνωστού και στην ελληνική αγορά παλαιότερα από το ενδιαφέρον του για την Forthnet, και συνεργάστηκε με μια τοπική εταιρεία για να υποβάλει προσφορά για άδεια 3G.  Η εταιρεία εξελίχθηκε σταδιακά στο δεύτερο μεγαλύτερο πάροχο κινητής τηλεφωνίας στην Πολωνία μέχρι το 2017.

«Ρελάνς» για την SingularLogic;
Αν και η σύμπραξη του Πάνου Γερμανού και του Θεόδωρου Φέσσα
 δεν προχώρησε στα επόμενα βήματα για την διεκδίκηση της SingularLogic πολλοί είναι εκείνοι που εκτιμούν ότι το σχήμα θα επανέλθει για την εκ νέου διεκδίκηση της εταιρείας λογισμικού και ψηφιακώ υπηρεσιών της MIG. Η αναμενόμενη «έκρηξη» των έργων πληροφορικής από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το πακέτο για ψηφιακά έργα από το Ταμείο Ανασυγκρότησης καθιστά επιχειρηματική «πρόκληση» το χαρτοφυλάκιο και τις δυνατότητες της Singular Logic.

Η περίοδος για την πώληση της Singular Logic είναι ίσως η πλέον κατάλληλη, καθώς η υπέρ εικοσαετής επιτυχημένη παρουσία της στην ελληνική αγορά λογισμικού, η «προίκα» μεγάλων έργων πληροφορικής και η ολοκληρωμένη σειρά υπηρεσιών και προϊόντων στο επιχειρηματικό λογισμικό είναι μοναδικά πλεονεκτήματα για την πώλησή της.

Σημειωτέον πως με την ολοκλήρωση του ντιλ με την γαλλική Iliad του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Χαβιέ Νελ και την έξοδο απ' την πολωνική αγορά – και συνάμα απ' τις τηλεπικοινωνίες - ο όμιλος Olympia ενισχύει ακόμη την ήδη ισχυρή θέση σε Ελλάδα και Κύπρο

  στους κλάδους του λιανικού εμπορίου (Public – Media Markt),
  της βιομηχανίας (Συστήματα Sunlight),
  της διανομής προϊόντων τεχνολογίας (Westnet),
  το business software (SoftOne) και το real Estate, όπου ο
 Όμιλος κατέχει από κοινού με την VNK Capital ποσοστό 10% του μετοχικού κεφαλαίου της Lamda Development S.A.
μέσω του κοινού επενδυτικού σχήματος Voxcove Holdings).

Αναμφίβολα μέσα απ' την πολυετή επιχειρηματική και επενδυτική πορεία του ο ιδρυτής της Olympia, Πάνος Γερμανός διακρίνεται για τη διορατικότητα και την ικανότητά του να διαβλέπει επιχειρηματικές ευκαιρίες. Κεντρικός άξονας της πολυετούς πορείας του είναι η επένδυση στην ανάπτυξη επιχειρήσεων με προοπτική και αργότερα η Κεφαλαιοποίηση των υπεραξιών που δημιουργούνται μακροπρόθεσμα.

Παγκόμιος «παίκτης» στις μπαταρίες
Ο Ομιλος Olympia βρίσκεται σε μία περίοδο δυναμικής επέκτασης των δραστηριοτήτων του με «αιχμή» το κομμάτι των μπαταριών.
 Η Συστήματα Sunlight αποκτά παραγωγική βάση στις ΗΠΑ και εξελίσσεται σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό «Παγκόμιο Παίκτη».

Η νέα μονάδα παραγωγής στη Βόρεια Καρολίνα
 αναμένεται να λειτουργήσει άμεσα και θα επιτρέψει, πέραν της ενίσχυσης της παραγωγικής δυναμικότητας της εταιρείας, να τηρεί καλύτερους χρόνους παράδοσης στους διεθνείς συνεργάτες σε όλη την αμερικανική ήπειρο. Κάτι που αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω και τα μερίδια αγοράς της εταιρείας, ιδίως σε τομείς που παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Σημειώνεται ότι το μερίδιο της Sunlight έχει φθάσει πλέον στο 10% της παγκόσμιας αγοράς για ηλεκτρικά οχήματα βιομηχανικής χρήσης (EIVs), ενώ στρατηγική της στόχευση πλέον είναι η ανάπτυξη μπαταριών λιθίου σε νέες εφαρμογές. Μάλιστα στα σχέδιά της είναι και η ανάπτυξη ενός νέου τμήματος R&D με έδρα την Αττική.

Οσον αφορά στην ελληνική αγορά ο Ομιλος Olympia έχει να υλοποιήσει το δύσκολο «στοίχημα» του μετασχηματισμού της Public και της Media Markt σε ενιαίο δίκτυο, πέρα από την ενοποίηση των δύο ονομάτων (Public) και την ενίσχυση του ονόματος σε όλη την αγορά λευκών και μαύρων συσκευών.

Πηγή: ictplus.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ