Public: Πώς θα λειτουργεί η ελληνική «Amazon»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
15 Μαΐου 2018 | Λιανεμπόριο & FMCG
«Πύλη» ανάπτυξης του λιανεμπορίου θέλει να γίνει το marketplace της εταιρείας

της Δήμητρας Μανιφάβα

Πρόσβαση σε πολύ μεγαλύτερη βάση πελατών δίνει σε μικρές και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις η Public δημιουργώντας το πρώτο ελληνικό marketplace. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα Public.gr θα «φιλοξενεί» πλέον εκτός των προϊόντων που διαθέτει η αλυσίδα Public και σειρά προϊόντων άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε εννέα διαφορετικές κατηγορίες.

Η νέα πλατφόρμα δεν αποτελεί μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης τιμών αλλά στην ουσία πρόκειται για ένα επιπλέον κανάλι πωλήσεων για εμπορικές επιχειρήσεις που διαθέτουν ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα. Ειδικότερα, ο καταναλωτής θα εισέρχεται όπως και πριν στο ηλεκτρονικό κατάστημα public.gr, όπου πλέον όμως θα βλέπει ότι υπάρχουν και οι νέες κατηγορίες προϊόντων. Όταν πρόκειται για προϊόν συνεργαζόμενης επιχείρησης, αναγράφεται το όνομα της επιχείρησης. Η διεκπεραίωση της παραγγελίας γίνεται από το public.gr χωρίς δηλαδή ανακατεύθυνση στο ηλεκτρονικό κατάστημα της συνεργαζόμενης επιχείρησης. Οι τιμές και το κόστος αποστολής καθορίζονται από την κάθε συνεργαζόμενη επιχείρηση και όχι από την Public. Οι πληρωμές γίνονται μέσω της πλατφόρμας της public, ενώ δεν προβλέπεται ενιαίο «καλάθι». Για παράδειγμα, εάν ο καταναλωτής κάνει δύο παραγγελίες από δύο διαφορετικά συνεργαζόμενα με την public καταστήματα, δεν θα τις παραλάβει ως μία παραγγελία με ένα ενιαίο κόστος. Η Public δεν θα παρεμβαίνει στην τιμολογιακή πολιτική των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων.

Μέχρι στιγμής με το marketplace της Public συνεργάζονται 47 εταιρείες, εκ των οποίων ήδη 20 έχουν τοποθετήσει τα προϊόντα τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι ακόλουθες εταιρείες: Baby City, Blue Green, GRC TECH, Just Baby, Kiddo, Kidscom, Koolfly, Lapin House, Medisana, Mother Vision, Munchkin, One of One, Outdoor Market, Peramax, Power Force, Safe Bebe, Terramare, Tsirikos, Unigreen, Visual Store, Zakcret Sports, Zeus, Δημητριάδης. Έτσι, πλέον μέσω του public.gr ο καταναλωτής έχει πρόσβαση σε προϊόντα εννέα ακόμη κατηγοριών: βρεφικά είδη, είδη σπιτιού και smart living, είδη γυμναστικής και αθλητικά είδη, προσωπική φροντίδα και ομορφιά, είδη ταξιδίου, χόμπι και ελεύθερος χρόνος, αυτοκίνητα και μηχανή, μόδα και εποχιακά είδη. Η διοίκηση της Public έχει ήδη ή πρόκειται να βολιδοσκοπήσει περί τις 350 εταιρείες και σύμφωνα με πληροφορίες σε αυτές συγκαταλέγονται και ηλεκτρονικά φαρμακεία. Από την άλλη, ο κ. Καλογεράκης, ερωτηθείς σχετικά, δήλωσε ότι η επέκταση της πλατφόρμας στην κατηγορία των τροφίμων δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια της Public.

Στόχος της νέας επιχειρηματικής πρωτοβουλίας της Public είναι φυσικά να ωφεληθούν και οι δύο πλευρές. Πώς εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί αυτό; οι συνεργαζόμενες με το Public.gr επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε μία πολύ μεγαλύτερη βάση καταναλωτών, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα δέχεται ετησίως 41 εκατομμύρια επισκέψεις και έχει ήδη μία βάση 1,2 εκατομμύριου πελατών. Μάλιστα, το 20% του συνολικού τζίρου της Public προέρχεται από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, στοιχείο που δείχνει τη σημαντική του διείσδυση στο καταναλωτικό κοινό. Οι επιχειρήσεις που θα συνεργάζονται με το marketplace της Public δεν δεσμεύονται με σύμβαση αποκλειστικότητας.

Η Public από την άλλη θα έχει έσοδα από τη μηνιαία συνδρομή που θα πληρώνουν τα συνεργαζόμενα καταστήματα (39 ευρώ/μήνα ανεξαρτήτως μεγέθους) και την προμήθεια που θα λαμβάνει επί των πωλήσεών τους (10% - 12%). Επιπλέον, της δίνεται η δυνατότητα να διευρύνει το πελατολόγιό της σε κατηγορίες καταναλωτών που μπορεί έως τώρα να μην επισκέπτονταν το ηλεκτρονικό της κατάστημα για να αγοράσουν βιβλία, προϊόντα τεχνολογίας, παιχνίδια, αναλώσιμα κ.α.

Η επένδυση για τη δημιουργία του marketplace είναι ύψους 1 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, προηγήθηκαν επενδύσεις σε τεχνολογικά εργαλεία ύψους 2,5 εκατ. ευρώ τα 2 προηγούμενα χρόνια, ενώ θα γίνουν και άλλες μέχρι το τέλος της χρονιάς. Για τη δημιουργία της πλατφόρμας η Public συνεργάστηκε με τη διεθνή εταιρεία Mirakl, η οποία προσφέρει σε επίπεδο τεχνολογίας την κορυφαία παγκοσμίως πλατφόρμα. Η Mirakl διαθέτει πολύχρονη εμπειρία 45 και πλέον ετών σε θέματα marketplace έχοντας συνεργαστεί με κορυφαίoυς retailers ανά τον κόσμο, όπως Best Buy, Walmart, Fnac-Darty κ.α.

Την χαρά του για τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού marketplace δεν έκρυψε κατά τη χθεσινή παρουσίαση ο κ. Φώτης Αντωνόπουλος, πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA). «Πιστεύω φανατικά ότι η ελληνική αγορά χρειαζόταν ένα marketplace», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Οι συνεργασίες είναι ο δρόμος για βελτιωθούμε», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Σταύρος Καφούνης, επικεφαλής της εταιρείας Kidscom και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

 

Θετικό το 2017 για την Public

Αν και δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, επιφυλασσόμενος για επόμενη ενημέρωση των ΜΜΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της Public κ. Χρήστος Καλογεράκης επεσήμανε ότι το περσινό έτος έκλεισε με αύξηση πωλήσεων αλλά και με αύξηση των μετά φόρων κερδών και μάλιστα κατά διψήφιο ποσοστό. Επεσήμανε δε ότι οι στόχοι του επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρείας έχουν επιτευχθεί 1,5 χρόνο νωρίτερα από ό,τι προβλεπόταν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ