Leroy Merlin: Από το κέντρο της Αθήνας ξεκινά η πορεία προς την κερδοφορία

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
19 Απριλίου 2018 | Λιανεμπόριο & FMCG
Ο τρόπος για να αφήσει πίσω της τις ζημιές η αλυσίδα, τα σχέδια ανάπτυξης, το e-commerce και το... Airbnb

της Δήμητρας Μανιφάβα

Με ισοσκελισμένο ισολογισμό, μετά από διαδοχικές ζημιογόνες χρήσεις, φιλοδοξεί να κλείσει το 2018 η Leroy Merlin, ενώ στόχος για το 2019 είναι η επίτευξη κερδών. Η ανάπτυξη μέσα από νέους τύπους καταστημάτων και η περαιτέρω επέκταση σε Ελλάδα και Κύπρο, με τη Leroy Merlin να ανταποκρίνεται στις νέες καταναλωτικές συνήθειες και στην ενίσχυση του τουρισμού και των σύγχρονων μορφών του, αποτελούν τους βασικούς άξονες της στρατηγικής της εταιρείας για την επόμενη πενταετία και ταυτόχρονα το όχημα για την κερδοφορία. Με μερίδιο 10% , η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί ότι έχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης με απώτερο σκοπό βεβαίως να μετατραπεί σε leader της εν λόγω αγοράς.

Η αρχή γίνεται με το νέο κατάστημα, το έβδομο κατά σειρά της αλυσίδας και το πρώτο στο κέντρο της Αθήνας, που ανοίγει αύριο τις πύλες του για το κοινό. Πρόκειται για το κατάστημα που βρίσκεται επί της Βασιλίσσης Σοφίας 112 (με είσοδο από την οδό Καισάρειας) το οποίο δίνει ζωή στο επί 13 χρόνια κτίριο – φάντασμα που είχε αναπτύξει η εταιρεία «Δάκων».

Το νέο κατάστημα που εκτείνεται σε τρία επίπεδα συνολικής επιφάνειας 5.300 τ.μ. φιλοδοξεί να προσελκύσει τους καταναλωτές που ζούνε κι εργάζονται στο κέντρο της πρωτεύουσας και όσους βεβαίως δεν θέλουν να ξοδέψουν χρήματα σε βενζίνη και διόδια για να επισκεφθούν τα άλλα σημεία πώλησης της αλυσίδας. Η εταιρεία αναμένει στο συγκεκριμένο κατάστημα 600.000 επισκέπτες ετησίως με τη μέση επισκεψιμότητα στα μεγαλύτερα, εκτός κέντρου πόλης, καταστήματα να είναι σήμερα 800.000 άτομα ετησίως. Στο εν λόγω κατάστημα υπάρχει πρόσβαση με το μετρό, λεωφορεία και τρόλλεϋ, ενώ διαθέτει 300 θέσεις στάθμευσης. Μάλιστα, επειδή βρίσκεται εντός του δήμου Αθηναίων, θα λειτουργεί κάθε Κυριακή την περίοδο Μαΐου - Οκτωβρίου. Πρόκειται για επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ και απασχολούνται σε αυτό 125 άτομα.

Το νέο κατάστημα είναι χωρισμένο σε 14 τμήματα και διατίθενται από αυτό 35.000 κωδικοί προϊόντων (στα μεγάλα καταστήματα οι κωδικοί ανέρχονται σε 50.000).

Μες στα επόμενα 3-5 χρόνια η εταιρεία σχεδιάζει την ανάπτυξη 13 ακόμη καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα δύο, ένα στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη, αναμένονται εντός του 2019. Θα πρόκειται για μεγάλα, τυπικά καταστήματα έως 9.000 τ.μ. Οι περιοχές ενδιαφέροντος της εταιρείας είναι η νότια και δυτική Αττική, η δυτική Θεσσαλονίκη, μεγάλες πόλεις της περιφέρειας, καθώς και μεγάλα τουριστικά νησιά, όπως η Κρήτη και η Ρόδος. Ερωτηθείς σχετικά χθες στο πλαίσιο παρουσίασης του νέου καταστήματος στην Αθήνα, ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Ολιβιέ Αρντουάν δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο κάποια από τα καταστήματα, ειδικά στην περιφέρεια, να αναπτυχθούν μέσω της μεθόδου της δικαιόχρησης (franchising).

Επίσης, στην Κύπρο, όπου η εταιρεία δραστηριοποιείται με ένα κατάστημα στη Λευκωσία, σχεδιάζει επέκταση με σημεία πώλησης σε Λεμεσό και Πάφο.

Η οργανική ανάπτυξη θα γίνει μέσω τριών τύπων καταστημάτων: τα τυπικά, standard καταστήματα έως 9.000 τ.μ., τα καταστήματα πόλης, city, εμβαδού έως 4.000 τ.μ. και τα καταστήματα Χpress εμβαδού έως 1.000 τ.μ.

Το 2019 η Leroy Merlin αναμένεται να λειτουργήσει και ηλεκτρονικό κατάστημα και σε συνεργασία με εταιρείες όπως η DHL (ταχυμεταφορές) και η douleutaras.gr θα παρέχει υπηρεσίες παράδοσης των προϊόντων και τεχνικής υποστήριξης αντιστοίχως στους πελάτες της. Επίσης, η εταιρεία θα δημιουργήσει τα λεγόμενα pick up points (σημεία παραλαβής των παραγγελιών). Ιδιαίτερη θέση στη Leroy Merlin θα έχει και η ραγδαία ανάπτυξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων (τύπου Airbnb), καθώς δημιουργείται ειδική ομάδα για την παροχή συμβουλών σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό των εν λόγω διαμερισμάτων.

Στους στόχους του ομίλου παγκοσμίως και όχι μόνο σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, είναι επίσης τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που έχει αναπτύξει η Leroy Merlin να αποτελούν το 50% των κωδικών που διατίθενται. Σήμερα διαθέτει 15 συνολικά σήματα ιδιωτικής ετικέτας.

 

Το προφίλ της Leroy Merlin

Η εταιρεία αφίχθη στην ελληνική αγορά το 2005 και το 2007 άνοιξε το πρώτο της κατάστημα, στο εμπορικό πάρκο του Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος. Το 2008 ακολούθησε το δεύτερο κατάστημά της στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην περιοχή της Πυλαίας, στη Θεσσαλονίκη. Το 2009 άνοιξε δύο καταστήματα, ένα στην οδό Πειραιώς στην περιοχή του Ρέντη και ένα στη Λάρισα. Το 2011 και ενώ έχει εκδηλωθεί η οικονομική κρίση στην Ελλάδα η εταιρεία επεκτείνεται στην Κύπρο και ανοίγει κατάστημα στη Λευκωσία. Περνούν επτά χρόνια από το 2009 για να ανοίξει νέο κατάστημα στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα στα τέλη του 2016 η εταιρεία ανοίγει κατάστημα στο Μαρούσι.

Στην εταιρεία απασχολούνται 1.100 εργαζόμενοι και έχει 879 προμηθευτές εκ των οποίων το 50% πρόκειται για ελληνικές εταιρείες.

Παγκοσμίως η Leroy Merlin, μέλος του ομίλου Adeo, δραστηριοποίται συνολικά σε 12 χώρες (Βραζιλία, Κίνα, Ισπανία, Γαλλία, Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία και Ουκρανία). Έχει 407 καταστήματα και 78.000 εργαζόμενους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ