«Κόντρα» Lidl- Νιelsen για τις τελευταίες μετρήσεις στα σουπερμάρκετ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
07 Μαρτίου 2018 | Λιανεμπόριο & FMCG
Τι αναφέρουν οι δυο εταιρείες. Που εντοπίζεται η διαφωνία

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Προβλήματα καταγράφονται στις σχέσεις της Νιelsen με την Lidl Ηellas καθώς η τελευταία δηλώνει πως έχει ενστάσεις για τα στοιχεία της πρόσφατης μελέτης που παρουσίασε η εταιρεία ερευνών αναφορικά με τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα για την περασμένη χρονιά . Η αλυσίδα δηλώνει πως παραμένει σταθερά θετική όσον αφορά τις πωλήσεις της και δεν γνωρίζει κάμψη όπως σημειώνεται στην  επίμαχη έρευνα και χαρακτηρίζει τα στοιχεία «ψευδή» και  την  μελέτη «αναξιόπιστη».  Σύμφωνα με την Lidl , μόλις έλαβε γνώση όσων αναφέρονται στην  έρευνα ζήτησε τις προδιαγραφές της μελέτης, οι οποίες εξασφαλίζουν την ποιότητα των στοιχείων, όσο και την αξιοπιστία του μοντέλου πάνω στο οποίο στηρίχτηκε η έρευνα. Επίσης, οι άνθρωποι της αναφέρουν πως σημείωσαν στην Nielsen πως η μεθοδολογία της δεν φαίνεται να διασφαλίζει την αντιπροσωπευτικότητα της γεωγραφικής διασποράς των καταστημάτων της αλυσίδας. Σε αυτό το πλαίσιο σημειώνουν πως ζητήθηκε από την Nielsen να ξεκαθαρίσει σε όλα τα μέσα τόσο το μοντέλο της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε στην έρευνα, όσο και το δείγμα και τις προδιαγραφές που διασφαλίζουν το δικό της αποτέλεσμα.

Η επιστολή της Nielsen

Η απάντηση της Nielsen ήρθε με επιστολή που στάλθηκε σε δημοσιογράφους και υπογράφει η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας Βίκη Γρηγοριάδου, η οποία αναφέρει τα εξής:

«Με την παρούσα επιστολή, και σε συνέχεια του Press Event, που έλαβε χώρα την Δευτέρα 5 Μαρτίου, και αντιρρήσεων που εξέφρασε η  λιανεμπορική αλυσίδα Lidl σε σχέση με μετρήσεις που την αφορούν, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τα ακόλουθα:

Οι μετρήσεις που αφορούν ή και περιλαμβάνουν την λιανεμπορική αλυσίδα Lidl είναι αποτέλεσμα ειδικής μεθοδολογίας που έχει αναπτύξει η The Nielsen Company παγκοσμίως και εφαρμόζεται και στην Ελλάδα. Η έρευνα αυτή καλύπτει τις περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας και Κρήτης και ενέχει αποδεκτό στατιστικό σφάλμα. Σε καμία περίπτωση οι μετρήσεις αυτές δεν προκύπτουν από στοιχεία πωλήσεων, που η The Nielsen Company λαμβάνει απευθείας από την λιανεμπορική αλυσίδα Lidl, αλλά από δειγματοληπτική συλλογή αποδείξεων από καταναλωτές/αγοραστές της Lidl στις ανωτέρω περιοχές .

Τέλος επισημαίνουμε ότι τα στοιχεία αγοράς έχουν συγκεκριμένους περιορισμούς ως προς την ερμηνεία τους»

Lidl Hellas: «Δεν μας καλύπτει η απάντηση»

Επανερχόμενη στο θέμα η πλευρά της Lidl μετά την επιστολή,  ανέφερε πως η απάντηση της Nielsen δεν την ικανοποιεί και τονίζει πως το πρόσημο της εταιρείας ήταν θετικό και για την  υπό εξέταση οικονομική χρήση. Οι άνθρωποι της αλυσίδας αναφέρουν, επίσης, πως  θεωρούν «ότι το δείγμα της έρευνας είναι αναξιόπιστο καθώς δημιουργεί παραπλανητικές εντυπώσεις μέσα από αυθαίρετα δεδομένα, τα οποία στηρίζονται σε μια έρευνα, η ταυτότητα της οποίας δεν αναφέρετα».  

Μάλιστα σημείωσαν σε χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους πως η Lidl επιφυλάσσεται για χρήση κάθε νόμιμου δικαιώματος της καθώς θεωρεί πως η έρευνα είναι δυσφημιστική για την εταιρεία,

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ