Εικόνα Άρθρου  Σούπερ μάρκετ: Άνοδος 3,1% στο επτάμηνο του 2019

Σούπερ μάρκετ: Άνοδος 3,1% στο επτάμηνο του 2019

04 Σεπτεμβρίου 2019 | Λιανεμπόριο & FMCG
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Θετικό παραμένει το πρόσημο στην εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου με τα στοιχεία της IRI Hellas να δείχνουν άνοδο τόσο σε αξία όσο και όγκο πωλήσεων.

Tου Δημήτρη Τσουκαλά

Συνεχίζεται η ανοδική πορεία για την εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερ-μάρκετ) καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas, στο επτάμηνο του 2019 (Ιανουάριος-Ιούλιος) καταγράφηκε άνοδος 3,1% όσον αφορά την αξία πωλήσεων και και 2,8% ως προς τον όγκο συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα..

Στο θετικό αυτό πρόσημο έχουν συμβάλλει σε πολύ μεγάλο βαθμό οι πολύ καλές επιδόσεις (+11 σε αξία και +9 σε όγκο) του Ιανουαρίου (στον οποίο συμπεριλήφθηκε και η τελευταία ημέρα του 2018) αλλά και του Απριλίου (+11 σε αξία και +10,9% σε όγκο), που περιλάμβανε και την μεγάλη εβδομάδα.  

Στο επτάμηνο του 2019, όλες οι μεγάλες κατηγορίες (gigacategories) κινήθηκαν για ακόμη μια φορά ανοδικά, με τα τρόφιμα να επιδεικνύουν τη σημαντικότερη ανάπτυξη (+3,5% σε αξία πωλήσεων και +3,3% σε όγκο πωλήσεων). Τα είδη προσωπικής φροντίδας (ΗΒΑ) κατέγραψαν άνοδο 1,9% σε αξία και 2% σε όγκο, ενώ στα είδη νοικοκυριού (Ηousehold) σημειώθηκε άνοδος 1,1% σε αξία αλλά κάμψη -0,9% σε όγκο.

Επίσης, όλες οι επιμέρους βασικές 11 υπο-κατηγορίες που καταγράφει η εταιρεία, κινήθηκαν ανοδικά εκτός από τα «Καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά» (Household cleaners & detergents)  που αν και κατέγραψαν οριακή άνοδο 0,3% σε αξία υποχώρησαν κατά -2,8% σε όγκο πωλήσεων.

Η σημαντικότερη άνοδος καταγράφηκε στα Κατεψυγμένα τρόφιμα  (+7,9 σε αξία πωλήσεων και +7,2% σε όγκο) καθώς και στα Snacks (+6,6 % σε αξία πωλήσεων και + 7,8% σε όγκο).

Ακόμη, θα πρέπει να αναφερθεί πως στο επτάμηνο της τρέχουσας χρονιάς, η ιδιωτική ετικέτα, σύμφωνα με την ΙRI, κατέγραψε άνοδο 2,2%, με το μερίδιο αγοράς της να ανέρχεται στο 15,6% πλέον. Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι πιο μικρός σε σχέση με εκείνον της συνολικής αγοράς, αλλά δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως το 2018 έκλεισε με κάμψη 1,3% για τα προϊόντα PL. Βέβαια, το μερίδιο αγοράς τους κυμαίνεται πλέον σε επίπεδα χαμηλότερα απο του 2011 (16,1%).

Τέλος, σε επίπεδο format, αξίζει να σημειωθεί πως τα hypermarkets (πάνω από 2500 τμ) συνεχίζουν να καταγράφουν τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης (+7%), ωστόσο έχουν τη μικρότερη συνεισφορά στη συνολική πίτα, με μερίδιο 12 % όσον αφορά την αξία πωλήσεων. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς έχουν τα καταστήματα 1000-2500 τμ, που αντιστοιχούν στο 39% των πωλήσεων αλλά καταγράφουν την μικρότερη άνοδο (+1,7%). Ανάπτυξη 5,2% καταγράφουν τα επίσης σημαντικά (μερίδιο 36,4%) καταστήματα 400-1000 τμ ενώ τα μικρά καταστήματα έως 400 τμ είναι τα μόνα που γνωρίζουν κάμψη (-2%). Το  μερίδιο αγοράς τους είναι οριακά μεγαλύτερο εκείνου των hypermarkets (12,6%).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ