Πτώση τζίρου στο λιανεμπόριο το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
16 Οκτωβρίου 2019 | Λιανεμπόριο & FMCG
Επιβράδυνση στους ρυθμούς αύξησης της κατανάλωσης καταγράφεται στο οκτάμηνο της τρέχουσας χρονιάς, όπως αποτυπώνεται από τα στοιχεία πωλήσεων διαφόρων κατηγοριών εντός των οργανωμένων δικτύων λιανεμπορίου.

Παρά το γεγονός του ότι ο πληθυσμός της χώρας αυξάνει αλματωδώς στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου εξαιτίας του τουριστικού ρεύματος, εν τούτοις η ανάπτυξη πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο περιορίστηκε σε οριακή μεταβολή της τάξης του 1%.

Σημειώνεται ότι στο α’ εξάμηνο του 2019 η κατανάλωση κατέγραψε άνοδο κατά 3,4% σε αξία και 2,9% σε όγκο πωλήσεων, ωστόσο σε επίπεδο οκταμήνου ο ρυθμός ανάπτυξης περιορίστηκε (εξαιτίας των επιδόσεων Ιουλίου-Αυγούστου) στο 2,9% σε όγκο και αξία σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ενδέχεται μέρος της κατανάλωσης να μετακινήθηκε σε μικρότερα μεμονωμένα σημεία πώλησης, που βρίσκονται εκτός του «ραντάρ» των μετρήσεων, ωστόσο, η αποδυνάμωση της κατανάλωσης τους θερινούς μήνες, μοιραία οδηγεί σε συντηρητικότερες προβλέψεις για την κατανάλωση τους προσεχείς μήνες.

Αναλυτικότερα, στο οκτάμηνο του 2019 οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 3,2% σε αξία και 3,3% σε όγκο, τα είδη προσωπικής φροντίδας κατά 2,4% σε αξία και όγκο και τα είδη οικιακής χρήσης σημείωσαν οριακή αύξηση κατά 0,9% σε αξία και οριακή πτώση κατά 0,9% σε όγκο πωλήσεων.

Στις επιμέρους κατηγορίες, αύξηση πωλήσεων κατά 7,2% σε αξία και κατά 6,8% σε όγκο κατέγραψαν τα κατεψυγμένα τρόφιμα, ενώ ακολούθησαν τα snacks που σημείωσαν άνοδο πωλήσεων 5,7% σε αξία και 7,4% σε όγκο και τα συσκευασμένα τρόφιμα οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 5,1% σε αξία και 4,3% σε όγκο.

Σημειώνεται ότι σε επίπεδο εξαμήνου οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 3,9% σε αξία και κατά 3,4% σε όγκο, τα προιόντα υγείας και προσωπικής περιποίησης κατά 1,9% σε όγκο και αξία, ενώ τα είδη οικιακής χρήσης είχαν καταγράψει αύξηση πωλήσεων κατά 1,3% σε αξία και πτώση κατά 0,8% σε όγκο. Στα κατεψυγμένα τρόφιμα καταγράφηκε αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 8,1% και του όγκου κατά 6,8%, ενώ στα σνακ ενισχύθηκαν οι πωλήσεις κατά 7,7% και ο όγκος πωλήσεων κατά 8,2%.

Πηγή: euro2day.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ