Οι καταναλωτές στρέφονται στα καταστήματα της γειτονιάς τους

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
06 Οκτωβρίου 2020 | Λιανεμπόριο & FMCG
Το 77% των καταναλωτών προτιμά να πραγματοποιεί τις αγορές του από ανθρώπους που γνωρίζει.

Νέα έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως 3 στους 4 καταναλωτές (74%) τείνουν να πραγματοποιούν όλο και περισσότερες αγορές στα καταστήματα της γειτονιάς τους, σε σχέση με τις αντίστοιχες συναλλαγές τους πριν από ένα χρόνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές φαίνονται ευαισθητοποιημένοι για τη βιωσιμότητα των τοπικών καταστημάτων στις γειτονιές τους. Κύριος τρόπος υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι η αύξηση των αγορών από τοπικά καταστήματα (49%).

Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές αναφέρουν τη δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τους καταστηματάρχες της γειτονιάς τους (28%), ενώ εμπιστεύονται όλο και περισσότερο προτάσεις αγορών που προέρχονται από γείτονες ή ανθρώπους που κάνουν τις αγορές τους στην ίδια τοπική κοινωνία (26%).

Δύο στους τρεις Ευρωπαίους (65%) δηλώνουν ότι έχουν επανεκτιμήσει τις αγορές στα καταστήματα της γειτονιάς τους, από το ξέσπασμα της πανδημίας και έπειτα, αναφέροντας τη διευκόλυνση (50%), τις μικρότερες ουρές σε σχέση με τα μεγάλα πολυκαταστήματα (40%) και τον περιορισμό των μετακινήσεων (31%), ως τους τρεις βασικότερους λόγους.

Ακόμη, σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές (72%) σημειώνουν πως προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα από εμπόρους που γνωρίζουν, ενώ στο ίδιο ποσοστό (72%) δηλώνουν πως εμπιστεύονται πολύ περισσότερο τις προτάσεις τους για τις αγορές τους.

Η περίοδος του lockdown, εκτός από την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, έχει επαναφέρει και παραδοσιακές αξίες, καθώς το 58% των ερωτηθέντων δηλώνει πως χαιρετάει περισσότερο αβίαστα τους γείτονές του σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Επιπλέον 1 στους 5 (19%) αναφέρει πως διαθέτει εφεδρικό κλειδί του σπιτιού της διπλανής πόρτας, 44% δηλώνει πως βοηθάει τον γείτονά του στην παραλαβή διαδικτυακών παραγγελιών, ενώ το 18% των ερωτηθέντων σημειώνει πως έχει δημιουργήσει μία κοινή συνομιλία με τους γείτονές του στις πλατφόρμες και εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.

Τέλος, η έρευνα αποκαλύπτει πως η δεκάδα των χαρακτηριστικότερων σημείων μια γειτονιάς αποτελείται από το σχολείο, την καφετέρια, τον φούρνο, τα ταχυδρομεία, το πάρκο, το ψιλικατζίδικο, τα μπαρ, την εκκλησία, τη βιβλιοθήκη και το κρεοπωλείο.

Ο Mark Barnett, πρόεδρος της Mastercard Europe, δήλωσε: «Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας. Η επανασύνδεση των ανθρώπων με τις τοπικές κοινωνίες τούς οδηγούν στην εκ νέου ανακάλυψη ενός μεγάλου εύρους σπουδαίων, πολύτιμων και μοναδικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις γειτονιές τους. Στη Mastercard, έχουμε διευρύνει και εισάγει έναν μεγάλο αριθμό υπηρεσιών για την υποστήριξη και ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τόσο σε παγκόσμια όσο και ευρωπαϊκή κλίμακα. Ενθαρρύνουμε όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην προσπάθειά μας και να στηρίξουν τους καταστηματάρχες, ψωνίζοντας από τα καταστήματα της γειτονιάς τους. Η επανασύσταση της οικονομίας μας ξεκινάει από τη γειτονιά μας και τα τοπικά καταστήματα, ενώ οι τοπικές κοινωνίες διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την ανάκαμψη και επιστροφή στην ανάπτυξη».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ