Ηλεκτρονικά φαρμακεία: Online αγορές ύψους 198 εκ.ευρώ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
18 Νοεμβρίου 2019 | Λιανεμπόριο & FMCG
Με ρυθμό 21% αυξάνονται το 2019 οι αγορές των Ελλήνων από τα Ηλεκτρονικά Φαρμακεία.

Σε αυτά δεν περιλαμβάνονται ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι από τις μόνες στην Ευρώπη που δεν έχει εφαρμόσει την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τoν Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014.

Η συνολική αξία online αγορών σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ για το 2019 θα κλείσει στα 198 εκ.ευρώ με ποσόστωση 51% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, 24% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, 14% σε βρεφικά και παιδικά είδη, 9% σε προϊόντα υγείας και 2% σε λοιπά είδη.

Τα στοιχεία αυτά βασίζονται στο καινοτόμο εργαλείο eRetail Audit της Convert Group και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από την Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Head of eMarket Intelligence και Partner της Convert Group στο 4ο Ετήσιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο για τα Ηλ. Φαρμακεία που διοργάνωσε η εταιρεία το Σάββατο 16 Νοεμβρίου στην Αθήνα.

Όπως καταγράφεται στα στοιχεία, παρατηρείται μείωση χρόνο με το χρόνο στη μέση αξία του καλαθιού του καταναλωτή καθώς από τα 42,50 Ευρώ που ήταν το 2017 και 41,50 Ευρώ το 2018, φέτος έπεσε στα 40,30 Ευρώ. Παρόλη τη μείωση της μέσης αξίας του καλαθιού σημειώθηκε μικρή αύξηση στα τεμάχια από 3,9 σε 4 ανά αγορά. Πώς όμως αυτό μεταφράζεται για την τσέπη του καταναλωτή; Το 2019 σημειώθηκαν χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα συγκριτικά με το 2018 και αντίστοιχα οι εκπτώσεις ήταν υψηλότερες, οδηγώντας τους καταναλωτές σε περισσότερες αγορές με χαμηλότερο όμως κόστος.

Σημαντική είναι και η ανάπτυξη των κινητών συσκευών ως μέσο παραγγελίας για τους καταναλωτές, με τις μισές παραγγελίες να πραγματοποιούνται πλέον από κινητά και tablet, ποσοστό 65% μεγαλύτερο συγκρτικά με 2 χρόνια πριν.

Τέλος, αυξημένος παρατηρείται ο μέσος δείκτης Μετατροπής - Conversion Rate (είναι ο βασικός δείκτης απόδοσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων), ο οποίος έφτασε στο 3,6% σε σχέση με το 3,2% το 2018 και 3,1% το 2017.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ