Ηλεκτρικά-Ηλεκτρονικά: Άνοδος 2% στα 2,2 δισ. ευρώ το 2019

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
13 Φεβρουαρίου 2020 | Λιανεμπόριο & FMCG
Τι προκύπτει από τα στοιχεία της GfK για την προηγούμενη χρονιά

Του Δημήτρη Τσουκαλά

Mε άνοδο 2% έκλεισε το 2019 για την εγχώρια αγορά ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών, η οποία συνεχίζει την ανοδική της πορεία.  Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, το 2019 υπήρξε η 5η χρονιά τα τελευταία 6 χρόνια που η αγορά των ηλεκτρικών ειδών στην Ελλάδα κατέγραψε θετικό πρόσημο σε αξίες.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του GfK TEMAX για την Ελλάδα, το 2019 ο συνολικός τζίρος της αγοράς άγγιξε τα 2,236 δις ευρώ ενισχυμένος κατά 2% σε σχέση με το 2018. To τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς ήταν και το καλύτερο από άποψη πωλήσεων καθώς καταγράφηκε τζίρος 703 εκατομμυρίων ευρώ, αυξημένος κατά 2,2% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.  Επίδοσης άκρως λογική  αν αναλογιστεί κανείς πως  το τέταρτο και τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς είναι παραδοσιακά και το πιο δυνατό  για την αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς περιλαμβάνει τόσο τις Black Friday και Cyber Monday όσο και φυσικά τις μέρες των Χριστουγέννων.

Το 2019 οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA) κατέγραψαν για ακόμη μια χρονιά την μεγαλύτερη άνοδο (+10,6%) αγγίζοντας τα 531  εκατ. ευρώ σε πωλήσεις. Τις υψηλότερες, βέβαια, πωλήσεις επιδεικνύουν οι Τηλεπικοινωνίες (ΤC) με 659 εκατ, ευρώ παρά την μικρή κάμψη που βιώνουν  (-1,%). Τις μεγαλύτερες απώλειες γνωρίζει η κατηγορία «Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων (OE)»  που έπεσε κατά -11,4% στο τέταρτο τρίμηνο και κατά -7,9% στο σύνολο του έτους. Οι πωλήσεις της στο τρίτο τρίμηνο κυμάνθηκαν στα 9 εκατ. ευρώ ενώ συνολικά το 2019 ανήλθαν σε 29 εκατ. ευρώ.

 

GFK TEMAX GR Q4 2019 tablesummary

Οι κατηγορίες που ανέβηκαν

Εστιάζοντας στην κατηγορίες που γνώρισαν ανάπτυξη, παρατηρούμε πως οι προσφορές της Black Friday και των Χριστουγέννων, οδήγησαν την κατηγορία της τηλεόρασης σε αυξητική τάση. Μάλιστα, οι έντονες προσφορές της τηλεόρασης συνέβαλλαν να καταγράψει σημαντική αύξηση και η κατηγορία των Loudspeakers

Όσον αφορά τις Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA), τα Στεγνωτήρια παρουσιάζουν θετική απόδοση κυρίως λόγω της εποχικότητας των προϊόντων, την  χαμηλή διείσδυση της κατηγορίας στα Ελληνικά νοικοκυριά και την αυξημένη παρουσία των συσκευών σε προωθητικές ενέργειες.

Οι Ψυγειοκαταψύκτες οδηγούν την αγορά σε θετικό ρυθμό ανάπτυξης, μέσω της αυξημένης χωρητικότητας αλλά και των μεγαλύτερων διαστάσεων. Επίσης τα Side by Side (3 Door +) προσδίδουν μεγαλύτερα έσοδα στην κατηγορία παρά το γεγονός ότι είναι μικρές υποκατηγορίες.

Οι κατηγορίες των εντοιχιζόμενων συσκευών (εστίες, απορροφητήρες, πλυ-ντήρια πιάτων) παρουσιάζουν θετική απόδοση κυριώς λόγω της αντικατάστασης παλιότερων συσκευών. Η συνεχιζόμενη αύξηση του τουρισμού και η ενασχόληση των καταναλωτών σε πλατφόρμες Air bnb, είναι ένας ακόμα παράγοντας αναβάθμισης συσκευών.

Τα Πλυντήρια Στεγνωτήρια λόγω της εποχικότητας, την παρουσία περισσοτέρων μαρκών στην αγορά αλλά και των προωθητικών ενεργειών είναι από τους κύριους λόγους της ανάπτυξης της κατηγορίας.

Στις Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA) οι ηλεκτρικές σκούπες παραμένουν σε θετικό πρόσημο με μεγάλα ποσοστά ανάπτυξης το οποίο προέρχεται κυρίως από τις υποκατηγορίες των επαναφορτιζόμενων σκουπών χειρός κ τα ρομποτάκια.

Οι κουζινομηχανές στην κατηγορία προετοιμασίας φαγητού παρουσιάζουν ιδιαίτερη αύξηση πωλήσεων λόγω ειδικών προσφορών σε μοντέλα μεγάλης αξίας σε προνομιακή τιμή.

Στα Προϊόντα Πληροφορικής (IT) οιι οθόνες συνεχίζουν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν σημαντική ανάπτυξη εκμεταλλευόμενα την αύξηση του gaming. Ακόμη αύξηση καταγράφεται για την κατηγορία των Visual Cameras, λόγω της ανάπτυξης του Smart Home.

Επίσης ανοδική είναι η πορεία και για τους φορητούς υπολογιστές, με την σημαντική πτώση τιμών να αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους.

Στις Τηλεπικοινωνίες (TC) αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables, λόγω των προωθητικών ενεργειών κυρίως στην περίοδο Black Friday και των Χριστουγέννων.

Που καταγράφεται κάμψη

Πτώση παρατηρήθηκε στα PMP, DVD-Players, συσκευές πλοήγησης, κάρτες μνήμης, ακουστικά, USB, Camcorders και τα Usb για άλλο ένα τρίμηνο του 2019. Επίσης ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητικό πρόσημο, το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο

Οι αποχυμωτές παρουσίασαν αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης και ειδικότερα λόγω της πτώσης της μέσης τιμής από την υποκατηγορία των μοντέλων με τον αποσπώμενο κάδο ενώ οι αρτο-παρασκευαστές συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία με χαμηλή δυναμική και ζήτηση στην αγορά.

Μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets. Ενώ υνεχίζει την πτωτική της πορεία και η κατηγορία των Gaming & Leisure.

Αρνητικό πρόσημο για το 4ο τρίμηνο του 2019 παρουσίασαν και οι κατηγορίες Pointing και Keying Devices όπως και τα πολυμηχανήματα και οι εκτυπωτές.

Τέλος η κινητή και σταθερή τηλεφωνία συνεχίζουν να έχουν αρνητικό πρόσημο για το 2019.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ