Gfk: Ξεπέρσαν τό 1,5 δις ευρώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών στο 9μηνο

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
03 Δεκεμβρίου 2019 | Επιχειρήσεις
Το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς έκλεισε με άνοδο 2,2% για την αγορά ενώ συνολικά στο εννεάμηνο καταγράφεται ρυθμός ανάπτυξης 1,8%.

Του Δημήτρη Τσουκαλά

Την ανοδική της πορεία συνεχίζει η εγχώρια αγορά ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα του GfK TEMAX για την Ελλάδα, για το τρίτο τρίμηνο του 2019, οι συνολικές πωλήσεις για το εννεάμηνο της χρονιάς ανέρχονται σε 1,533 δις ευρώ. Το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς έκλεισε με άνοδο  2,2%  ενώ συνολικά στο εννεάμηνο  καταγράφεται ρυθμός ανάπτυξης 1,8%. Επίδοση άκρως θετική ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως  το τέταρτο και τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς είναι παραδοσιακά και το πιο δυνατό καθώς περιλαμβάνει τόσο τις πρόσφατες Black Friday και Cyber Monday όσο και φυσικά τις μέρες των Χριστουγέννων.

Στο εννεάμηνο οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA) καταγράφουν την μεγαλύτερη άνοδο (+9,3%) αγγίζοντας τα 383 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις. Τις υψηλότερες, βέβαια, πωλήσεις επιδεικνύουν οι Τηλεπικοινωνίες (ΤC) με 453 εκατ, ευρώ στο εννεάμηνο παρά την μικρή κάμψη που βιώνουν  (-1,3%). Τις μεγαλύτερες απώλειες γνωρίζει η κατηγορία «Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων (OE)»  που έπεσε κατά -8% στο τρίτο τρίμηνο και κατά -6,3% στο εννεάμηνο. Οι πωλήσεις της στο τρίτο τρίμηνο κυμάνθηκαν στα 7 εκατ. ευρώ ενώ συνολικά στο εννεάμηνο της 2019 ανήλθαν σε 20 εκατ. ευρώ. Πρέπει, όμως, να σημειωθεί επίσης πως  αν και στο εννεάμηνο η κάμψη όσον αφορά τα Φωτογραφικά Είδη είναι μόλις -3,3% στο τρίτο τρίμηνο του 2019 η κατηγορία αυτή γνώρισε βουτιά -13,7%.

temax

Η εικόνα στις ανοδικές κατηγορίες

Στα ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE) έπειτα από 2 αρνητικά τρίμηνα η Τηλεόραση επέστρεψε σε θετικό πρόσημο ενώ η κατηγορία των Loudspeakers έχει καταγράψει σημαντική αύξηση, χάρη στις έντονες προσφορές της Τηλεόρασης.

Στις Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA) ειδικά τα ψυγεία, λόγω και της εποχικότητας των προϊόντων σημειώνουν σημαντική αύξηση στο τρίμηνο αυτό. Η αύξηση αυτή παρατηρείται κυρίως στους Ψυγείοκαταψύκτες αλλά επίσης και σε συσκευές και μεγαλύτερη χωρητικότητα και ανεπτυγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά όπως η ενεργειακή απόδοση.

Τα Στεγνωτήρια λόγω της ανάγκης των καταναλωτών για συσκευές που βοηθούν στην καθημερινότητα τους, αλλά και στην αυξημένη αναγνώριση της σημσίας των πλεονεκτημάτων υγιεινής, συνεχίζουν την θετική τους πορεία, αν και βρισκόμαστε ακόμα εκτός της περιοδικότητας των πωλήσεων της κατηγορίας.

Η κατηγορία της Κουζίνας και ειδικά οι εντοιχιζόμενες άνω του πάγκου, αλλά και όλες οι κατηγορίες που σχετίζονται με τον εντοιχισμό, διατηρούν την θετική τους πορεία, λόγω της αντικατάστασης παλαιότερων συσκευών, αλλά και της ελκυστικότητας καινούργιων και μοντέρνων τεχνικών χαρακτηριστικών

.

Στις Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA) η κατηγορία των κουρευτικών μηχανών παρουσιάζει σημαντικό θετικό ρυθμό ανάπτυξης με αύξηση των πωλήσεων σε premium προϊόντα τα οποία εμφάνισαν πτώση στη μέση τιμή και προσέλκυσαν τους καταναλωτές.

Τα συστήματα σιδερώματος διατηρούν ανοδική πορεία που προέρχεται κυρίως από τις γεννήτριες σε αξία ενώ και τα σίδερα ατμού έχουν ανοδική τάση.

Στα Προϊόντα Πληροφορικής (IT), οι οθόνες συνεχίζουν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν σημαντική ανάπτυξη εκμεταλλευόμενα την αύξηση του gaming.

Σημαντική ανάπτυξη καταγράφεται και για τους σταθερούς και τους φορητούς υπολογιστές, λόγω τόσο του gaming, όσο και της θετικής επιρροής του back to school.

Τέλος στις Τηλεπικοινωνίες (TC) αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables, λόγω του λανσαρίσματος αρκετών νέων μοντέλων.

Οι λεπτομέρειες στις Πτωτικές κατηγορίες

Στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE) πτώση παρατηρήθηκε σε PMP, DVD-Players, συσκευές πλοήγησης, κάρτες μνήμης, ακουστικά, USB, Camcorders και τα Usb  Επίσης, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, οι κονσόλες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο.

Ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητικό πρόσημο, για το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο του 2019 ενώ και στις Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες εμφανίζονται με αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης σε αξία παρόλο που οι πωλήσεις σε κομμάτια είναι αυξητικές, καθώς η πτώση της μέσης τιμής επηρέασε αρνητικά την κατηγορία.  Αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης παρουσίασαν και οι φριτέζες με τις συσκευές με λίγο ή πολύ λάδι να εμφανίζουν απώλειες σε όγκο και σε αξία.

Όσον αφορά τα Προϊόντα Πληροφορικής (IT)μ εγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets ενώ μετά από ένα θετικό τρίμηνο, η κατηγορία των Gaming & Leisure είναι και πάλι πτωτική.

Η κινητή και σταθερή τηλεφωνία συνεχίζει να έχει αρνητικό πρόσημο για το 2019 ενώ αρνητικό πρόσημο παρουσίασαν τόσο τα πολυμηχανήματα, όσο και οι εκτυπωτές  όσον αφορά τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων (OE)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ