BREAKING NEWS:
test

ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. : Γιορτάζει 15 χρόνια με το βλέμμα στο μέλλον

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
15 Σεπτεμβρίου 2019 | Επιχειρήσεις
Νέο λογότυπο και καινούρια σχέδια αλλά με βάση τις ίδιες αξίες και πρακτικές για την Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης (Ρίου-Αντιρρίου) που συμπλήρωσε 15 χρόνια επιτυχημένης διαδρομής και περισσότερες από 61 εκατομμύρια διελεύσεις

Του Δημήτρη Τσουκαλά

Περισσότερες από 61 εκατομμύρια διελεύσεις έχουν πραγματοποιηθεί στα 15 χρόνια λειτουργίας της Γέφυρας Χαρίλαος Τρικούπης (Ρίου-Αντιρρίου) που φέτος « γιορτάζει», παρουσιάζοντας νέο λογότυπο και προχωρώντας σε περαιτέρω δράσεις κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα.

Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου, στη «Στέγη Πολίτη & Πελάτη» της Γέφυρας στο Αντίρριο οι διελεύσεις παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια μία σταδιακά ανοδική πορεία, γεγονός που οφείλεται στην προσαρμοστικότητα της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας και την πλούσια γκάμα εκπτωτικών προϊόντων που προσφέρει, παράλληλα με την αμφίπλευρη σύνδεση της Γέφυρας με το σύγχρονο αυτοκινητοδρομικό δίκτυο που επετεύχθη το 2017. Φυσικά, θα πρέπει να επισημανθεί πως με την ανάκαμψη αυτή στην ουσία πλέον οι διελεύσεις βρίσκονται στα επίπεδα του 2011 ( 4 εκατ. σε ετήσια βάση) καθώς στα χρόνια της «βαθιάς κρίσης» (2012-2016) μειώθηκαν κατά 30-35% σε σχέση με το 2009 όταν άγγιξαν το peak τους μέχρι στιγμής (5 εκατ. διελεύσεις). Η κρίση, μάλιστα αυτή δεν έχει επιτρέψει ακόμη στους ιδιώτες μετόχους της Γέφυρας (Vinci, Ακτωρ, Άβαξ) να έχουν αποσβέσει το κεφάλαιο που επένδυσαν. Η πορεία, όμως, της Γέφυρας καταγράφεται ανοδική (αναμένεται αύξηση εσόδων και κερδοφορίας 2% για το 2019) και οι διοικούντες παρουσιάζονται αισιόδοξοι για την συνέχεια.

Τα Ι.Χ. κατέχουν τη μερίδα του λέοντος (84%) όσον αφορά τις διελεύσεις από την Γέφυρα αλλά σημαντική άνοδος καταγράφεται και στην προτίμηση των φορτηγών τα τελευταία χρόνια στον συγκεκριμένο τρόπο διέλευσης του στενού Ρίου-Αντιρρίου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν αυτή την στιγμή το 75% που περνάνε από το Ρίο-Αντίρριο προτιμούν την Γέφυρα από την ακτοπλοϊκή σύνδεση (Το αντίστοιχο ποσοστό για τα ΙΧ ξεπερνάει το 90%)

Μάλιστα, πρόθεση της Γέφυρας είναι να «χτίσει» πάνω στο συγκεκριμένο Β2Β κομμάτι, με πιθανές, ίσως, στο μέλλον συνεργασίες με βιομηχανίες της Βορειοδυτικής Ελλάδας ή και σημαντικές μεταφορικές εταιρείες, που χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό το συγκεκριμένο «πέρασμα» για την μεταφορά εμπορευμάτων.

Παράλληλα, όλο και μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στο e-pass της Γέφυρας, στο οποίο είναι πλέον εγγεγραμμένοι 17.000 συνδρομητές. Όπως, μάλιστα, τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. Δρ. Παναγιώτης Παπανικόλας στόχος είναι στα επόμενα χρόνια να αυξηθούν τα έσοδα από το e-pass σε βαθμό, που να αποτελούν το 50% των εσόδων της γέφυρας, με τους τοπικούς και συχνούς χρήστες να αποτελούν το βασικό κοινό-στόχος. Δεν πρέπει, άλλωστε, να παραβλέπεται πως ήδη το 40% των διελεύσεων στην Γέφυρα εμπίπτουν στην κατηγορία «Τοπική κίνηση» με τα διάφορα εκπτωτικά προϊόντα (κάρτες για καθημερινούς χρήστες, τρίωρες κάρτες allez retour, 10ώρη κάρτα για τους θερινούς μήνες, κάρτα μοτοσικλετιστών κα) να έχουν συμβάλλει σημαντικά ως προς αυτή την κατεύθυνση.

Βέβαια, όσον αφορά το θέμα του e-pass ο κ. Παπανικόλας αναγνώρισε πως το ζήτημα της διαλειτουργικότητας ηλεκτρονικών διοδίων είναι εξαιρετικά σημαντικό και πρέπει να τύχει άμεσης αντιμετώπισης από τους εμπλεκομένους . Στους αυτοκινητόδρομους που έχουν κοινούς μετόχους ( Αττική Οδός, Αυτοκινητόδρομους Αιγαίου, Γέφυρα, Μορέας και Ολυμπία Οδός) υπάρχει υπηρεσία διαλειτουργικότητας ως προς την διέλευση μόνο αλλά γενικότερα απαιτείται πολύ προσπάθεια προκειμένου να μπορέσει το ζήτημα να βελτιωθεί συνολικά στην ελληνική επικράτεια.

Γενικότερα, όμως για την Γέφυρα στόχος είναι να αυξηθούν σημαντικά στο μέλλον οι ηλεκτρονικές πληρωμές διοδίων, που σήμερα αγγίζουν το 28% καθώς η πλειοψηφία των οδηγών (72%) φαίνεται να προτιμά τις χειροκίνητες. Σε αυτή την κατεύθυνση πέρα από την ενίσχυση του e-pass πρόθεση της Γέφυρας αλλά της Ολυμπίας Οδόυ σύμφωνα με τον κ. Παπανικόλα, που αποτελεί επικεφαλής και στις δυο εταιρείες, είναι μέσα στα επόμενα χρόνια να γίνει πιο εύκολη η χρήση κάρτας για πληρωμή, με μηχανήματα που θα βρίσκονται έξω από τα κουβούκλια των διοδίων και θα επιτρέπουν την πραγματοποίηση ανέπαφων συναλλαγών.

Η κατάσταση του έργου

Αναφοράς χρήζει η εξαιρετική σημερινή κατάσταση της Γέφυρας, 15 ολόκληρα χρόνια μετά την δημιουργία τους. Φυσικά η Γέφυρα κατέχει 9 διεθνή βραβεία για τη μελέτη και την κατασκευή της και είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει φυσικά φαινόμενα, όπως είναι σεισμοί, τεκτονικές μετακινήσεις, και υψηλοί άνεμοι που υπερβαίνουν σε μεγέθη τα αντίστοιχα της περιοχής αλλά παράλληλα περισσότερα από 5.700 δομικά στοιχεία ελέγχονται και επιθεωρούνται συνεχώς από το εξειδικευμένο προσωπικό της Τεχνικής Διεύθυνσης της Γέφυρας, αλλά και από εναερίτες, δύτες, ειδικά μηχανήματα. Σε ετήσια βάση οι εργασίες αυτές κοστίζουν κατά μέσο όρο 2 εκατ. ευρώ ενώ έχουν επενδυθεί και περίπου 38 εκατ. για λόγους "βαριάς συντήρησης"

 Σε δηλώσεις του ο Δρ. Π. Παπανικόλας, τόνισε: «Η Γέφυρα αποτελεί ένα σύγχρονο τεχνικό μνημείο για τη χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη την καινοτομία και τα  πρωτοπόρα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της, αλλά και την τεχνολογία που χρησιμοποιείται 15 χρόνια τώρα για τη συνεχή συντήρησή της. Βασικοί πυλώνες της στρατηγικής μας αυτά τα 15 χρόνια και για τα υπόλοιπα που θα ακολουθήσουν, είναι η διασφάλιση της υγείας του Έργου, ο αφουγκρασμός της τοπικής κοινωνίας και ο σεβασμός στο περιβάλλον»

Ο Άρης Σταθόπουλος-Βλάμης, Τεχνικός Διευθυντής της Γέφυρας, σημείωσε: «Μία εξαιρετικά καινοτόμος κατασκευή όπως η Γέφυρα, χρειάζεται καινοτομίες και στη συντήρησή της. Στη Γέφυρα, τηρούμε μια σειρά από αυστηρούς ελέγχους, σε καθημερινή βάση, με στόχο να διασφαλίζουμε την ανταπόκρισή της στο στοίχημα της μακροζωίας και της ασφάλειάς της. Αξιολογώντας τα δεδομένα που καταγράφουμε από τους ελέγχους, διερευνούμε τρόπους για να κάνουμε τη δομική της συντήρηση αποδοτικότερη και τη λειτουργία της φιλικότερη προς το περιβάλλον».

100% πράσινη Γέφυρα

Ειδικά όσον αφορά το περιβάλλον, η Γέφυρα έχει κατορθώσει την περίοδο 2005-2019 να καταγράφει μείωση κατανάλωσης ρεύματος κατά 30% και εξοικονόμηση 6043 τόνων CO2. Μέσα δε από το στρατηγικό πλάνο «Πράσινη Γέφυρα» και με οδηγό την παραδοχή «Το κλίμα αλλάζει, αλλάζουμε κι εμείς» έχει θέσει και συγκεκριμένους στόχους για το μέλλον: Μείωση κατανάλωσης ρεύματος κατά περαιτέρω 11% (μείωση 40% σε σχέση με την αρχή της παραχώρησης), αποφυγή εκπομπής ~42.000 τόνων CO2 και συνεχής εκπαίδευση προσωπικού και πελατών σχετικά με την οικολογική οδήγηση.

Η Ελένη Κονδύλη, Προϊσταμένη Ποιότητας, Υγείας, Ασφάλειας & Περιβάλλοντος, συμπλήρωσε: «Στη Γέφυρα εργαζόμαστε με ένα συστηματικό τρόπο που βελτιώνεται χρόνο με το χρόνο. Στο πνεύμα της συνεχούς βελτίωσης έχουμε ως στόχο και τη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος. Στους άμεσους στόχους μας είναι η μείωση κατανάλωσης ρεύματος, η μείωση ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και το άνοιγμα στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων».   

Ο Γιάννης Φρέρης, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας και Αειφόρου Ανάπτυξης, προσέθεσε: «Η φροντίδα μας για την προώθηση της οικολογικής (μετριοπαθούς) οδήγησης ξεκινά από το 2009. Σε αυτή την κατεύθυνση, προσπαθούμε μέσα από καμπάνιες ενημέρωσης να εκπαιδεύουμε τους πολίτες-πελάτες μας. Δέσμευσή μας είναι στα επόμενα χρόνια και μέσα από περισσότερες δράσεις, να την ενστερνιστούν περισσότεροι πολίτες».

Το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται από την Γέφυρα προέρχεται 100% από ΑΠΕ ενώ ήδη έχει ξεκινήσει και προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία η αντικατάσταση του οδοφωτισμού αλλά και του υπόλοιπου φωτισμού(περιοχή διοδίων, κτιριακές εγκαταστάσεις) από LED.

Ακόμη από το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2019, οι δύο χώροι στάθμευσης στις δύο πλευρές των διοδίων της Γέφυρας έχουν εξοπλιστεί με φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων σε συνεργασία με την εταιρεία Blink, ενώ παράλληλα παρουσιάστηκε σε εκπροσώπους του τύπου το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα του στόλου της Γέφυρας που μεταφέρει στο αμάξωμά του το σύνθημα της Γέφυρας «Το κλίμα αλλάζει, αλλάζουμε κι εμείς».  Ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει την αντικατάσταση του συνόλου των οχημάτων της Γέφυρας από ηλεκτροκίνητα μέσα στα επόμενα χρόνια.

 Το νέο σύμβολο

Από τον Διευθυντή Εταιρικής Επικοινωνίας & Αειφόρου Ανάπτυξης κ. Γιάννη Φρέρη, παρουσιάστηκε και ο νέος γαλανόλευκος λογότυπος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. ως επιστέγασμα όπως τόνισε «της δεκαπενταετούς διαδρομής της Εθνικής μας Γέφυρας, του σύγχρονου ζωντανού μνημείου που μπήκε στον χάρτη για να εξυπηρετεί την κινητικότητα, μα και για να συμβολίζει την ενότητα ως μέσο για την κοινή προκοπή των Ελλήνων». Τα γαλανόλευκα χρώματα έχουν επιλεχθεί ως συνειδητός συμβολισμός για τον Εθνικό και ενωτικό χαρακτήρα της Γέφυρας που λειτουργεί σαν Σύμβολό Ενότητας αλλά και με το μυαλό στραμμένο στον επικείμενο εορτασμό (2021) των 200 χρόνων από τον απελευθερωτικό αγώνα  της Ελλάδας το 1821.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ