Εικόνα Άρθρου  Ο Στέλιος Πέτσας στην «Αθλητική Κυριακή»

Ο Στέλιος Πέτσας στην «Αθλητική Κυριακή»

26 Αυγούστου 2019 | Επικοινωνία - Media
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ο Υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας παραχώρησε συνέντευξη στην εκπομπή «Αθλητική Κυριακή» της ΕΡΤ.



Ο κ. Πέτσας μίλησε για τα τηλεοπτικά δικαιώματα μετάδοσης ποδοσφαιρικών αγώνων. Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία της συνέντευξης που παραχώρησε:

 


Από την αρχή που ανέλαβε η Κυβέρνηση, με την εμπιστοσύνη των Ελλήνων, τη διακυβέρνηση της χώρας, ένα από τα βασικά στοιχεία που τη διακρίνει είναι ο σεβασμός στα χρήματα των φορολογουμένων. Ειδικότερα, όσον αφορά το θέμα της Ε.Ρ.Τ. θέλαμε να απελευθερώσουμε πόρους από τον προϋπολογισμό της, ώστε να επιτελέσει το έργο της, με πλουραλισμό, αμεροληψία και ανεξαρτησία. Και στο αθλητικό περιεχόμενο να καλύψει όλα τα υπόλοιπα σπορ που δεν μπορεί κανείς να βρει στο ιδιωτικό τοπίο. Γι’ αυτό ήταν κρίσιμο να μειώσουμε ένα ανορθολογισμό -όπως το εκτιμήσαμε- ένα πολύ μεγάλο συμβόλαιο για τις ομάδες της Super League 1.

Υπήρχε μια πολύ μεγάλη υπόσχεση της προηγούμενης Κυβέρνησης και στη Super League 1 και στη Super League 2 και στη Football League που έφτανε μέχρι και τα 63,2 εκατ. ευρώ, δηλ. το 1/3 και παραπάνω του προϋπολογισμού της Ε.Ρ.Τ.. Εμείς δεν μπορούσαμε να πάμε εκεί. Ζητήσαμε, με έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Ε.Ρ.Τ., από τη διοίκησή της να επαναδιαπραγματευτεί με τις ομάδες. Ευτυχώς όλοι έδειξαν πνεύμα συνεργασίας. Και θέλω να συγχαρώ τις διοικήσεις της Ε.Ρ.Τ., της Super League και των ομάδων επειδή φτάσαμε σε ένα αποτέλεσμα το οποίο εξοικονομεί, σε σχέση με το προηγούμενο συμβόλαιο, 13,1 εκ. ευρώ για τους Έλληνες φορολογουμένους. Με το πρωτάθλημα να ξεκινάει κανονικά και με όλους -ελπίζω- σε γενικές γραμμές ευχαριστημένους. Αναπτύσσουμε προσπάθεια με στόχο να προάγουμε το ευ αγωνίζεσθε, να καταπολεμήσουμε τη βία και να πάρει αξία το προϊόν του ποδοσφαίρου και για τις επόμενες σεζόν.

Υπάρχει υποχρέωση μεγάλα αθλητικά γεγονότα να είναι ελεύθερα προσβάσιμα από όλους. Να μην πηγαίνουν σε ιδιωτικά συνδρομητικά κανάλια. Τέτοια είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες, Πανευρωπαϊκοί, Παγκόσμιοι Αγώνες, εκεί που χρειάζεται κάθε Έλληνας να έχει ελεύθερη πρόσβαση. Η Ε.Ρ.Τ. για να επιτελέσει το σκοπό της σωστά πρέπει να έχει πόρους να το κάνει αυτό. Δεν μπορεί να δίνει σε μια ομάδα επαγγελματικού ποδοσφαίρου όσα δίνει για όλο της το αθλητικό πρόγραμμα. Είναι ένα τεράστιο κόστος το οποίο δεν μπορεί να επωμιστεί. Γι’ αυτό απελευθερώνουμε πόρους, ώστε να καλύπτει όλες αυτές τις διοργανώσεις, να έχει άλλα σπορ τα οποία δεν μπορεί να τα δει κανείς σε άλλα κανάλια. Να έχει δηλαδή τον πλουραλισμό που θέλουμε.

Γενικά στην Ευρώπη και στις μεγαλύτερες αγορές επικρατεί μια τάση κεντρικής διαχείρισης και εμπλοκής καναλιών που έχουν συνδρομητές, οι οποίοι πληρώνουν για να έχουν το συγκεκριμένο προϊόν. Αν υπάρχει κεντρική διαχείριση ή αν υπάρχει ενδιαφέρον των ομάδων να βρουν μια άλλη στέγη σε κάποιο ιδιωτικό κανάλι από την αγορά, με ένα κόστος ανταγωνιστικό που δεν μπορεί να προσφέρει η Ε.Ρ.Τ., τότε θα μπορεί να πάει όλο το ποδόσφαιρο ενδεχομένως σε ένα άλλο κανάλι. Αν δεν υπάρχουν αυτές οι συνθήκες, εδώ είμαστε να το δούμε. Πάντως ό,τι και αν γίνει θα είναι με σεβασμό στα χρήματα των φορολογουμένων.

Αν δει κανείς την Premier League, την Champions League, όλα τα πολύ σημαντικά αθλητικά γεγονότα, αυτή είναι η τάση. Δεν είμαστε υπέρ του ενός ή του άλλου. Αυτό είναι θέμα των ομάδων να το κρίνουν. Απλώς μπορούμε να διαγνώσουμε μια τάση. Και γι’ αυτό που η Κυβέρνηση είναι υπεύθυνη -για τη χρηστή διαχείριση των χρημάτων των φορολογουμένων- θέλω να διαβεβαιώσω ότι θα το σεβαστούμε.

Εφόσον η Ε.Ρ.Τ. έχει περιθώριο στον προϋπολογισμό της είναι εκεί για να στηρίξει τέτοιου είδους αθλήματα που δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον. Αλλά όσον αφορά το εμπορικό ενδιαφέρον, θα ήθελα να πω ότι ακόμα και για ομάδα με πολύ μεγάλο εμπορικό όνομα, όπως ο Παναθηναϊκός για παράδειγμα, στην περασμένη σεζόν η Ε.Ρ.Τ. έδωσε περίπου 6,2 εκ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.. Οι εισπράξεις από τις διαφημίσεις δεν ήταν ούτε 300.000, συμπεριλαμβανομένων των επαναλήψεων. Όπως καταλαβαίνετε η Ε.Ρ.Τ. δεν είναι ένα κανάλι το οποίο ψάχνει να βρει διαφήμιση, και το προϊόν δεν είναι τόσο εμπορικό, ώστε να πει κανείς ότι παίρνει διαφήμιση για να αντισταθμίσει το ποσό που δίνει. Η Ε.Ρ.Τ. είναι εδώ για να καλύπτει όλα τα μεγάλα γεγονότα που πρέπει να είναι ελεύθερα προσβάσιμα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ