Η πρώτη νομοθεσία της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από βαρέα οχήματα εγκρίθηκε από το ΕΚ την Πέμπτη, σε μια προσπάθεια περιορισμού των αυξανόμενων εκπομπών από οδικές μεταφορές.
 

Η πρώτη νομοθεσία της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από βαρέα οχήματα εγκρίθηκε από το ΕΚ την Πέμπτη, σε μια προσπάθεια περιορισμού των αυξανόμενων εκπομπών από οδικές μεταφορές.

Η νέα νομοθεσία, η οποία έχει συμφωνηθεί ανεπίσημα μεταξύ των ευρωβουλευτών και της ρουμανικής Προεδρίας του Συμβουλίου από το Φεβρουάριο, υιοθετήθηκε με 474 ψήφους έναντι 47 και 11 αποχές.

Πλέον θα πρέπει οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από βαρέα οχήματα όπως τα φορτηγά και οι νταλίκες να μειωθούν κατά 30% μέχρι το 2030, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωση κατά 15% μέχρι το 2025.

Μέχρι το 2025 επίσης θα πρέπει οι κατασκευαστές να διασφαλίσουν ότι τουλάχιστον 2% του μεριδίου τους στις πωλήσεις νέων οχημάτων αποτελείται από οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, για να αντιμετωπιστούν οι σταθερά αυξανόμενες εκπομπές από οδικές μεταφορές, από τις οποίες το ένα τέταρτο περίπου αποδίδεται στα βαρέα οχήματα.

Ακόμη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει, μέχρι το 2022, να προτείνει νέους στόχους για το διάστημα μετά το 2030, οι οποίοι θα συνάδουν με τη Συμφωνία του Παρισιού.

Το Συμβούλιο θα πρέπει να εγκρίνει επίσημα τη νομοθεσία πριν αυτή τεθεί σε ισχύ.

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ