Τρεις μεγάλες αλυσίδες καφέ αύξησαν τις τιμές λόγω...κατώτατου μισθού - Κεντρική Εικόνα

Τρεις μεγάλες αλυσίδες καφέ αύξησαν τις τιμές λόγω...κατώτατου μισθού

16 Απρίλιος 2019Εικόνα στην Αγορά

Σε αύξηση της τιμής του καφέ, αν και πολύ μικρή, της τάξης των 10 λεπτών, προχώρησαν τις τελευταίες ημέρες τρεις μεγάλες αλυσίδες, αύξηση που αποδίδεται στην επιβάρυνση του εργατικού κόστους, δηλαδή στην αύξηση του κατώτατου μισθού.

Οι αλυσίδες Coffee Island, Γρηγόρης αλλά και Everest προχώρησαν σε αύξηση τις τιμής του σερβιρισμένου καφέ, μετά και την αύξηση του κατώτατου μισθού που ισχύει από 1η Φεβρουαρίου 2019, στα 650 ευρώ. Η κίνηση αυτή κρίθηκε επιβεβλημένη, σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς καθώς ήδη οι εταιρείες του κλάδου έχουν υποστεί σημαντική επιβάρυνση από την 1η Ιανουαρίου του 2017, όταν αυξήθηκε ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ.

Ειδικότερα η αλυσίδα Coffee Island προχώρησε σε ανατιμήσεις κατά 10 λεπτά στο σύνολο των καφέδων, για τρεις λόγους: την αύξηση του κατώτατου μισθού, που είχε ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του εργατικού κόστους, την επιβολή του ΕΦΚ στον καφέ ύψους 3 ευρώ/κιλό στον καβουρδισμένο και 4 ευρώ/κιλό στον στιγμιαίο, καθώς και την αύξηση της τιμής του γάλακτος από μεγάλη γαλακτοβιομηχανία που προμηθεύει την πρώτη ύλη της.

Είχε προηγηθεί αύξηση της τιμής του καφέ από την αλυσίδα Γρηγόρης.

Για το θέμα αυτό η αλυσίδα αναφέρει χαρακτηριστικά «η αύξηση του κατώτατου μισθού που άρχισε να εφαρμόζεται από την 1η Φεβρουαρίου του 2019 είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση του εργατικού κόστους των καταστημάτων Γρηγόρης. Ως εκ τούτου προχωρήσαμε σε μικρές αυξήσεις στις Προτεινόμενες Λιανικές τιμές ορισμένων καφέδων μας, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά το θέμα της αύξησης του εργατικού κόστους, ενώ σε κάποιους άλλους απορροφήσαμε την αύξηση προκειμένου να διατηρήσουμε το χαμηλό επίπεδο των τιμών μας. Η νέα πρόταση εξακολουθεί να παραμένει απόλυτα ανταγωνιστική, καθώς σεβόμαστε τον καταναλωτή που μας τιμάει με την εμπιστοσύνη του & την επιλογή του».

Τέλος σε αύξηση κατά 3% μεσοσταθμικά σε επιλεγμένους κωδικούς καφέ προχώρησε το τελευταίο διάστημα και η αλυσίδα Everest.

Η τάση αυτή από τις μεγαλύτερες αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά αναμένεται να συμπαρασύρει και τις υπόλοιπες, οι οποίες εκτιμάται ότι πολύ σύντομα θα προχωρήσουν σε ανατίμηση της τιμής του καφέ στα καταστήματα τους.

Πηγή economistas.gr