Μαρί Κόντο εναντίον fast fashion - Κεντρική Εικόνα

Μαρί Κόντο εναντίον fast fashion

14 Φεβρουάριος 2019Πρόσωπα & Απόψεις

Σχετικά άρθρα

Το φαινόμενο Μαρί Κόντο περνάει από τις οθόνες του Netflix στις αίθουσες συσκέψεων των retailers. Για όσους δεν γνωρίζουν την πρωταγωνίστρια του πιο πολυσυζητημένου reality του πλανήτη αυτή την εποχή, η Μαρί Κόντο αποτελεί την αντικαταναλωτική συνείδηση εκατομμυρίων ανθρώπων.

Η 35χρονη γιαπωνέζα μέσα από τα τέσσερα βιβλία της , αλλά και την επιτυχημένη σειρά στο Neflix με τον τίτλο "Tidying Up with Marie Kondo", δίνει συμβουλές τακτοποιήσης, αλλά και ξεσκαρταρίσματος, ενώ η λέξη "decluttering" γίνεται hot topic στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η Κόντο από την εκπομπή της μπαίνει σε αμερικάνικα σπίτια που έχουν μπλοκάρει από κάθε λογής ρούχα και αντικείμενα και με μερικές απλές συμβουλές μετατρέπει το οικιακό χάος σε ένα μέρος χαράς. Αυτό άλλωστε πρεσβεύει και το βασικό της μότο "Κράτα τα πράγματα που σε κάνουν να νιώσεις μια σπίθα χαράς".

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι από την αρχή της χρονιάς που ξεκίνησε η προβολή της εκπομπής της, φιλανθρωπικές οργανώσεις στις ΗΠΑ, αλλά και καταστήματα που πωλούν είδη από δεύτερο χέρι να έχουν δεχτεί μεγάλες ποσότητες δωρεών από ανθρώπους που αποφάσισαν να βάλουν μια τάξη στο σπίτι τους και να απαλλαγούν από τα περιττά, κυρίως από σωρούς ρούχων που μένουν αναξιοποίητα στις ντουλάπες τους.

Ήδη το Fortune της αφιέρωσε άρθρο του με το ερώτημα αν η Μαρί Κόντο θα βάλει φρένο στη γρήγορη μόδα, καθώς οι millenials έχουν βρει στο πρόσωπό της τον άνθρωπο που ενσωματώνει μια ολόκληρη φιλοσοφία: ο μινιμαλισμός απελευθερώνει και μαζί μ' αυτόν ο πλανήτης παίρνει μια ανάσα από την υπερεκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών του.

Πάντως στον απόηχο του φαινομένου Μαρί Κόντο retailers όπως η Everlane δεσμεύτηκαν να διαθέτουν στα καταστήματά τους ρούχα καλύτερης ποιότητας και κατασκευής. Μένει να δούμε αν η επιτυχία του "δόγματος" Μαρί Κόντο θα επηρεάσει την πορεία των πωλήσεων των μεγάλων αλυσίδων fast fashion και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Μ.Κ.