Και στην Ινδία θα υπάρχει ένας...Μύθος - Κεντρική Εικόνα

Και στην Ινδία θα υπάρχει ένας...Μύθος

13 Δεκέμβριος 2018Εικόνα στην Αγορά

Της Δήμητρας Μανιφάβα

Οι αγορές της Ινδίας και των χωρών της Βαλτικής είναι οι επόμενοι στόχοι για τις εξαγωγές της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Σήμερα η εταιρεία, θυγατρική στην Ελλάδα του ομίλου Carlsberg, εξάγει τις μπύρες «Μύθος» και «ΦΙΞ», (αυτές που αποτελούν τα ελληνικά σήματα, καθώς η εταιρεία παράγει εδώ δέκα συνολικά προϊόντα) σε 35 χώρες και μέχρι τα τέλη του 2019 σκοπεύει να επεκτείνει τις εξαγωγές της σε 40 συνολικά χώρες. Μέσο για την επίτευξη του στόχου αυτού θα αποτελέσουν, βεβαίως, και οι επενδύσεις, οι οποίες για το 2019 θα είναι τριπλάσιες από αυτές που είχαν αρχικά προϋπολογισθεί, φτάνοντας τα 12 εκατ. ευρώ.

Το ποσό των 12 εκατ. ευρώ αποτελεί μέρος των συνολικών επενδύσεων ύψους 48 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε η εταιρεία την πενταετία 2015-2019. «Παρά τις δυσκολίες της ελληνικής οικονομίας, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει. Ο όμιλος Carlsberg πιστεύει ακράδαντα στις δυνατότητες της Ελλάδας», υπογράμμισε χθες ο γενικός διευθυντής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας κ. Ντέγιαν Μπέκο στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με εκπροσώπους των ΜΜΕ. Οι επενδύσεις θα κατευθυνθούν στην ενίσχυση των παραγωγικών μονάδων της εταιρείας σε Ριτσώνα και Σίνδο με στόχο την αύξηση της παραγωγής και της παραγωγικότητας, καθώς και στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των καταναλωτών.

Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, ο κ. Μπέκο τις χαρακτήρισε ζωτικής σημασίας λειτουργία για την επιχείρηση. Οι εξαγωγές αποτελούν το 6% της παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας με κυριότερες αγορές να είναι είναι σήμερα η Γερμανία, οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία, η Βουλγαρία, το Ισραήλ και η Κύπρος. Το 2018 αναμένεται να καταγράψουν αύξηση 17%, ενώ στόχος για την επόμενη διετία είναι η αύξησή τους κατά 20% με υπέρβαση του ορόσημου του ενός εκατομμυρίου κιβωτίων.

Για το 2018 ο κ. Μπέκο αναμένει μικρή μονοψήφια ανάπτυξη για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, ενώ συνολικά η αγορά μπύρας εκτιμάται ότι θα είναι ενισχυμένη κατά 3% σε σύγκριση με το 2017.

Σημαντικό μέρος της δραστηριότητας της εταιρείας αποτελούν και τα αναψυκτικά με το σήμα Tuborg και μες στο 2019 αναμένεται η παραγωγή νέων κωδικών και συσκευασιών στην κατηγορία αυτή. Από την άλλη τα σχέδια, τουλάχιστον, για το 2019 δεν περιλαμβάνουν την παραγωγή μηλίτη στην Ελλάδα, ενώ ο γενικός διευθυντής της εταιρείας απέκλεισε και το ενδεχόμενο εξαγορών.

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία απασχολεί σήμερα 450 εργαζόμενους ενώ έχει πάνω από 2.000 συνεργάτες και προμηθευτές. Τα προϊόντα της (στην Ελλάδα παράγονται συνολικά δέκα) βρίσκονται σε 90.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα. Η παραγωγική της δυναμικότητα είναι 2,1 εκατ. εκατόλιτρα ετησίως και συνεισφορά της σε φόρους στην ελληνική οικονομία διαμορφώθηκε σε 300 εκατ. ευρώ την περίοδο 2015-2018.