Στον αγώνα κατά της υπογεννητικότητας η ΓΙΩΤΗΣ - Κεντρική Εικόνα

Στον αγώνα κατά της υπογεννητικότητας η ΓΙΩΤΗΣ

16 Νοεμβρίου 2018Αειφορία & ΕΚΕ

Στόχος της ΓΙΩΤΗΣ από την ίδρυσή της, το 1930, ήταν να μεγαλώσει...γερά παιδιά από κούνια. Το ζήτημα, βεβαίως, που γεννάται πλέον είναι ότι γεννιούνται ολοένα και λιγότερα παιδιά. Η ιστορική βιομηχανία, η πρώτη αμμιγώς ελληνική εταιρεία στον κλάδο παραγωγής βρεφικών και παιδικών τροφών, δεν θα μπορούσε, επομένως, να μην δηλώσει παρών στις πρωτοβουλίες που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας στην Ελλάδα, για το δημογραφικό πρόβλημα που αποτελεί βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής κοινωνίας και της εθνικής οικονομίας.

Χθες η ιστορική εταιρεία, που πλέον αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους τροφίμων στη χώρα, ανακοίνωσε την έναρξη του προγράμματος «Μια ελπίδα γεννιέται» που υλοποιεί σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική εταιρεία HOPEgenesis. Στο πλαίσιο αυτής της σύμπραξης, η ΓΙΩΤΗΣ «υιοθετεί» 86 απομακρυσμένα χωριά της Ελλάδας, τα οποία ανήκουν στις Περιφέρειες της Στερεάς Ελλάδας και της Ηπείρου. Συγκεκριμένα στις Περιφερειακές Ενότητες Ευρυτανίας, Φωκίδας, Φθιώτιδας, Εύβοιας και Άρτας και, ειδικότερα, στις 14 Δημοτικές Ενότητες των Δήμων Καρπενησίου, Δωρίδος, Λαμιέων, Μακρακώμης, Καρύστου και Κεντρικών Τζουμέρκων. Η ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε. θα σταθεί δίπλα στις γυναίκες-κατοίκους των 86 αυτών χωριών, οι οποίες επιθυμούν να γίνουν μητέρες, αλλά διστάζουν εξαιτίας των δύσκολων συνθηκών, όπως είναι η περιορισμένη πρόσβαση σε ιατρικές - μαιευτικές υποδομές. Η εταιρία ΓΙΩΤΗΣ αναλαμβάνει να καλύπτει όλα τα έξοδα παρακολούθησης της εγκυμοσύνης τους, τις εξετάσεις προγεννητικού ελέγχου και του τοκετού, όπως και όλα τα έξοδα μεταφοράς και φιλοξενίας τους. Παράλληλα, θα φροντίσει, μέσα από ενημερωτικές δράσεις, ομιλίες και επί τόπου συναντήσεις, να διαδοθεί το μήνυμα ενθάρρυνσης για την απόκτηση παιδιού σε όλες τις ενδιαφερόμενες μέλλουσες μητέρες των μη προνομιούχων αυτών περιοχών. Επιπλέον, η εταιρία θα καλύψει τις ανάγκες σε βρεφικές τροφές των μωρών που θα γεννηθούν στα 86 χωριά που έχει «υιοθετήσει», για τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Συνολικά το πρόγραμμα θα διαρκέσει τέσσερα χρόνια, ενώ υπολογίζεται ότι το κόστος για κάθε μητέρα ανέρχεται σε 4.000 - 5.000 ευρώ. Για την ένταξη στο πρόγραμμα ισχύουν μόνο κριτήρια εντοπιότητας, δηλαδή η μητέρα να διαμένει μόνιμα σε κάποιο από τα χωριά αυτά, και όχι κάποιες εισοδηματικές ή άλλες προϋποθέσεις. «Η πίστη μας στην Ελλάδα και η δέσμευσή μας να υποστηρίξουμε την πατρίδα αποτελούν το κίνητρό μας», υποστήριξε χθες ο εμπορικός διευθυντής της ΓΙΩΤΗΣ Μάριος Παπαθανασίου.

Αναφερόμενος στο δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας, ο ιδρυτής της HOPEgenesis δρ Στέφανος Χανδακάς επεσήμανε ότι με αυτούς τους χαμηλούς ρυθμούς στις γεννήσεις, το 30% του πληθυσμού στην Ελλάδα θα είναι το 2035 άνω των 65 ετών, ενώ το 2050 ο πληθυσμός θα έχει μειωθεί κάτω από τα 8,3 εκατομμύρια. Τα παραπάνω μεταφράζονται και σε μείωση του ΑΕΠ κατά 5,5%. Αντιθέτως, μια αύξηση των γεννήσεων κατά 1% υπολογίζεται ότι μπορεί να προκαλέσει αύξηση του ΑΕΠ κατά 2%.

Η HOPEgenesis ιδρύθηκε το 2015 με στόχο την υποστήριξη γυναικών που είναι μόνιμοι κάτοικοι ακριτικών νησιωτικών και ηπειρωτικών περιοχών προκειμένου να ταξιδεύουν κατά τη διάρκεια της κύησης σε περιοχές κοντά στην περιοχή μόνιμης κατοικίας τους ή στην Αθήνα, να παρακολουθούνται από ομάδα μαιευτήρων-γυναικολόγων και να γεννούν δωρεάν.

Όπως ανέφερε ο κ. Παπαθανασίου, η ΓΙΩΤΗΣ από το 2009 έως σήμερα έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ, οι εξαγωγές της αντιστοιχούν στο 10% του συνολικού τζίρου της, απασχολεί 370 εργαζόμενους και διαθέτει δύο παραγωγικές μονάδες, μία στην Αθήνα και μία στο Αγρίνιο. Στο πρώτο εξάμηνο του 2018 η «Γιώτης» έχει ήδη προχωρήσει σε δύο εξαγορές, της βουλγαρικής εταιρείας Royal ΤΜ και της ελληνικής, ιδιαιτέρως γνωστής από τα παραδοσιακά γαλακτοπωλεία της, της γαλακτοβιομηχανίας «Στάμου».

Δήμητρα Μανιφάβα