Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης: Αύξηση 6 μονάδων στο β' τρίμηνο - Κεντρική Εικόνα

Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης: Αύξηση 6 μονάδων στο β' τρίμηνο

21 Σεπτεμβρίου 2018Πολιτική & Οικονομία

Σχετικά άρθρα

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο 2ο τρίμηνο 2018 ανέρχεται στις 67 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδες. Παρόλα αυτά παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από το Ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 87 μονάδες, αναφέρει η Nielsen.

8 στους 10 Έλληνες (77%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Επιπλέον, το 76% των ερωτώμενων αμφιβάλουν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια - 3 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία (29%) και τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (27%). Οι συγκεκριμένες 3 ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά ανάμεσα στους  Έλληνες καταναλωτές από το 2013 και ακολουθεί ο τομέας της προσωπικής υγείας.  Το 2ο τρίμηνο του 2018, 1 στους 10 Έλληνες ανησυχεί για την εγκληματικότητα (14%) αναδεικνύοντάς την ως την 5η ανησυχία, με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8%).    

Τέλος, 7 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Ειδικότερα, οι 3 κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (69%),  στην μείωση των δαπανών, της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (65%), και στα έξοδα για  ρουχισμό  (61%).