Είστε εδώ

Πέντε "μυστικά" για ένα δυνατό μυαλό- Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε - Κεντρική Εικόνα

Πέντε "μυστικά" για ένα δυνατό μυαλό- Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

30 Νοεμβρίου 2017CEO Insights

Επιμέλεια: Μαρία Γκουρτσιλίδου

 

 

 

 

Ένα … «δυνατό» μυαλό μας επιτρέπει να εστιάζουμε καλύτερα, να παραμένουμε ήρεμοι και να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας σε κάθε εργασία που μας ανατίθεται ακόμα και όταν έχουμε να κάνουμε με αυστηρά deadlines.

Σταματήστε για ένα λεπτό ότι κάνετε και σκεφτείτε με ποιο τρόπο το μυαλό σας επηρεάζει την ικανότητά σας να παρέχετε εξαιρετικές υπηρεσίες στους πελάτες σας. Πόσο καλύτερα ανταποκρίνεστε στους δύσκολους πελάτες ή στις απαιτήσεις των περιόδων αιχμής όταν οι σκέψεις σας είναι θετικές; Αντιθέτως, πώς επηρεάζεται η απόδοσή σας όταν οι σκέψεις σας απορροφούν όλη σας την ενέργεια, μειώνουν τα αντανακλαστικά σας και ακυρώνουν κάθε επιθυμία σας να συνεχίσετε να είστε ο κυρίαρχος του παιχνιδιού;

Το λιανεμπόριο είναι μία αγορά ιδιαιτέρως δύσκολη. Η δύναμη του μυαλού, αναμφισβήτητα επηρεάζει την ικανότητά μας να ανταποκριθούμε με το σωστό τρόπο όταν προκύπτουν προβλήματα ή όταν οι άνθρωποι γίνονται απαιτητικοί. Είναι γεγονός ότι η ψυχική δύναμη σημαίνει πολλά περισσότερο από το να είναι κάποιος υγιής. Παρ΄όλο που η ψυχική υγεία είναι ένα θεμέλιος λίθος στη ζωή μας, η διανοητική δύναμη είναι αυτή που μας επιτρέπει να φτάσουμε στα κορυφαία πρότυπα απόδοσης μέσα από τις πιο δύσκολες καταστάσεις.

Όταν το μυαλό μας είναι υγιές, είναι πιο πιθανό να ζήσουμε με αισιοδοξία. Όταν το μυαλό μας είναι «ισχυρό», είναι πιο πιθανό να αρπάξουμε ευκαιρίες, να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις, να επιτύχουμε φιλόδοξους στόχους και τελικά να φτάσουμε στην επιτυχία. Με ένα «ισχυρό» μυαλό, θα βρείτε πιο εύκολα τις κατάλληλες λύσεις στα προβλήματα, θα ανταποκριθείτε καλύτερα στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών σας και θα επιδιώξετε την παροχή άριστων υπηρεσιών.

 

Όμως, πώς μπορεί κάποιος να «χτίσει» την πνευματική του δύναμη;

 

Φροντίστε να διατηρήσετε την καλή σωματική σας υγεία. Η ψυχική δύναμη αρχίζει από το σώμα. Το φαγητό που τρώτε, το νερό που πίνετε και οι ώρες που κοιμάστε, επηρεάζουν την ικανότητα του νου σας να λειτουργεί αποτελεσματικά, πόσο μάλλον να αντιμετωπίζει προκλήσεις. Είναι σημαντικό λοιπόν να έχετε το δικό σας προσωπικό χρόνο για να γευματίσετε κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ μην ξεχνάτε να πίνετε συχνά νερό για να διατηρήσετε την ενέργεια που χρειάζεστε. Η έλλειψη ύπνου είναι μια σοβαρή αιτία διανοητικής ανεπάρκειας και κακής απόδοσης. Η αλήθεια είναι ότι αν θέλετε το μυαλό σας να σας «εξυπηρετεί» σωστά, θα πρέπει να κάνετε τις σωστές κινήσεις ώστε να του δώσετε το … «καύσιμο» που χρειάζεται.

Κατανοήστε τη δύναμη του μυαλού σας και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Η ψυχική δύναμη μπορεί να μετρηθεί μέσα από την ικανότητά σας να ρυθμίζετε τα συναισθήματά σας, να επιλέγετε τις σκέψεις σας και να συμπεριφέρεστε με θετικό τρόπο, παρά τις όποιες περιστάσεις. Με την ψυχική δύναμη βρίσκετε το κουράγιο και τη δύναμη για μία επιτυχημένη προσωπική και εργασιακή καθημερινότητα. Η ψυχική δύναμη δεν σημαίνει απουσία συναισθημάτων. Είναι η ικανότητα να ανταποκρίνεστε παραγωγικά παρά τα συναισθήματα που βιώνετε. Η συνειδητοποίηση των συναισθημάτων σας θα σας επιτρέψει να κάνετε τις καλύτερες επιλογές.

Παρατηρήστε τις σκέψεις σας. Παρατηρήστε τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεστε και πώς αφήνετε τις σκέψεις σας να σας κάνουν να αισθανθείτε. Για τους περισσότερους ανθρώπους, τα σχέδια σκέψης που υπαγορεύουν τη ζωή τους γίνονται σε μεγάλο βαθμό ασυνείδητα. Αναγνωρίζοντας τους τρόπους με τους οποίους οι σκέψεις μας υπαγορεύουν τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά μας μπορούμε να δημιουργήσουμε τη ζωή που θέλουμε να ζήσουμε. Σκεφτείτε πόσες φορές ανησυχείτε άσκοπα και χρησιμοποιείτε πολύτιμη «δύναμη του εγκεφάλου» σας για πράγματα που δεν μπορείτε να ελέγξετε;

Επιλέξτε τις σκέψεις σας. Η οικοδόμηση της πνευματικής δύναμης ξεκινά με την κατοχύρωση της ικανότητάς σας όχι μόνο να παρατηρείτε αλλά και να ρυθμίζετε τις σκέψεις σας, πριν γίνουν συναισθήματα. Όπως κάθε δεξιότητα, η ικανότητα ελέγχου των σκέψεων χρειάζεται πρακτική εξάσκηση. Όταν το μυαλό σας «τρέχει» σε αντιπαραγωγικές σκέψεις, πάρτε συνειδητά την απόφαση να εστιάσετε σε πιο χρήσιμα θέματα.

Αναπτύξτε την ανθεκτικότητά σας. Η ανθεκτικότητα αντανακλάται στην ικανότητά σας να ενεργείτε κάποιες φορές αντίθετα με τα συναισθήματά σας. Φανταστείτε για παράδειγμα περιστάσεις κατά τις οποίες νιώθετε ότι θέλετε να τα παρατήσετε. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν βιώσει περιόδους κατά τις οποίες αισθάνθηκαν νικημένοι και όμως επέλεξαν να πολεμήσουν με κάθε τρόπο, φτάνοντας τελικά στην επιτυχία. Μερικές φορές τα συναισθήματά μας, μας οδηγούν στη λήψη αποφάσεων που μας κρατούν πίσω παρά τις δυνατότητές μας. Το κλειδί είναι στη δύναμη της ικανότητάς μας να διατηρούμε αυτά τα συναισθήματα στη θέση τους και να επιλέγουμε επιτυχημένες συμπεριφορές.

 

*Αυτό το άρθρο δημοσιεύεται σε συνεργασία με το CEOWORLD magazine