Tο χύμα κρασί κυριαρχεί στην Ελλάδα με μερίδιο αγοράς 65% - Κεντρική Εικόνα

Tο χύμα κρασί κυριαρχεί στην Ελλάδα με μερίδιο αγοράς 65%

19 Οκτωβρίου 2017Εικόνα στην Αγορά

Σχετικά άρθρα

Δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες υποδέχονται κάθε χρόνο τα 25 επισκέψιμα οινοποιεία στη Βόρεια Ελλάδα, έχοντας δημιουργήσει μία δυναμική ταξιδιωτική τάση. Μάλιστα, φέτος, ο αριθμός των επισκεπτών, Ελλήνων και ξένων, δεν αποκλείεται να φτάσει τα 100.000 άτομα, έναντι 80.000 πέρυσι. Δεδομένου δε ότι, όπως λένε οι επαγγελματίες του κλάδου, οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού ξεκινούν από την …Ελλάδα (τα κρασιά που δοκιμάζουν οι τουρίστες στις διακοπές τους, τα αναζητούν στη συνέχεια στην πατρίδα τους), η αισθητή αύξηση της επισκεψιμότητας στα οινοποιεία δημιουργεί θετική προοπτική και για τις πωλήσεις στο εξωτερικό.

Τα παραπάνω επισήμανε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και το «Πρακτορείο 104,9 FM», o διευθυντής της Ένωσης Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Βορείου Ελλάδος (ΕΝΟΑΒΕ), Γιάννης Αλμπάνης, υπενθυμίζοντας ότι η επόμενη μέρα ανοιχτών οινοποιείων θα έιναι η 12η Νοεμβρίου, ευρωπαϊκή ημέρα οινοτουρισμού. Σύμφωνα με τον κ.Αλμπάνη πάντως, συνεπεία και της οικονομικής κρίσης, το χύμα κρασί εξακολουθεί να κυριαρχεί στην Ελλάδα, με μερίδιο αγοράς 65%, έναντι περίπου 35% για το εμφιαλωμένο επώνυμο (παρότι οι ξένοι έχουν αρχίσει ν΄ αναζητούν -σε μεγαλύτερους αριθμούς σε σχέση με το παρελθόν- κρασιά με ετικέτα, δείχνοντας προτίμηση σε τοπικές ποικιλίες όπως το ασύρτικο).

Στο μεταξύ, αν η κρίση και η συνακόλουθη πτώση αγοραστικής δύναμης «έσπρωξε» τους Ελληνες καταναλωτές στο χύμα, δεν τους ώθησε και στην κατανάλωση φθηνών εισαγόμενων κρασιών, καθώς -όπως παρατηρεί ο κ.Αλμπάνης- παραμένουν προσηλωμένοι στην ελληνική παραγωγή. «Από περίπου 95% που ήταν η κατανάλωση ελληνικού επώνυμου κρασιού, πήγε στο 93% την τελευταία διετία, δηλαδή η εισχώρηση φθηνών εισαγόμενων κρασιών ήταν πολύ μικρή» σημειώνει ο διευθυντής της ΕΝΟΑΒΕ, σύμφωνα με τον οποίο τα οινοποιεία -ανεξαρτήτως μεγέθους- στην Ελλάδα ανέρχονται σήμερα σε περίπου 1000, εκ των οποίων 230 στον ελληνικό Βορρά, ενώ παρά την κρίση, οι επενδύσεις σε κτηριακά, πάγια, εξοπλισμό και κυρίως προβολή συνεχίζονται, καθώς «πρέπει να εξελίσσεσαι όταν είσαι στο παιχνίδι».