Είστε εδώ

Συμβουλές για την καλύτερη διαχείριση της εργασίας από απόσταση - Κεντρική Εικόνα

Συμβουλές για την καλύτερη διαχείριση της εργασίας από απόσταση

03 Μαΐου 2017CEO Insights

Σχετικά άρθρα

Επιμέλεια: Μαρία Γκουρτσιλίδου

 

 

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες η απόσταση μπορεί να κάνει την καρδιά να χτυπάει γρηγορότερα αλλά όταν πρόκειται για τον επιχειρηματικό κλάδο είναι γεγονός ότι η μη σωστή διαχείριση των υπαλλήλων που εργάζονται από απόσταση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα.

Στη σημερινή παγκόσμια οικονομία, πολλοί διευθύνοντες σύμβουλοι συχνά βρίσκονται στην … περίεργη θέση να έχουν να αντιμετωπίσουν ένα εργατικό δυναμικό, το οποίο είναι διάσπαρτο σε πολλές χώρες και ηπείρους. Διαφορετικές κουλτούρες, γλώσσες και εμπειρίες μπορούν να «θολώσουν» το όραμα της εταιρείας, το οποίο «θέλει» όλοι οι εργαζόμενοι να συνεργάζονται για έναν κοινό σκοπό.

Η επιτυχία ή η αποτυχία μιας εταιρείας «κρέμεται» στην ισορροπία! Ωστόσο, ένας CEO  μπορεί να λάβει μέτρα για να βοηθήσει τους υπαλλήλους του να είναι οι καλύτεροι - είτε εργάζονται από ένα γραφείο στο Σαν Φρανσίσκο, ένα δωμάτιο στο Χονγκ Κονγκ ή μια αιώρα στο Μπαλί.

 

Οι παγίδες της διαχείρισης των «διάσπαρτων» εργαζομένων

 

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι κατανοούν εύκολα τα πλεονεκτήματα - όπως την πρόσβαση στα καλύτερα παγκόσμια ταλέντα και τις πρόσθετες ροές εισοδήματος – που κρύβει η συνεργασία με άτομα πέρα ​από τα παραδοσιακά σύνορα αλλά συχνά παραβλέπουν τα πιθανά εμπόδια που δημιουργούνται από μια διασκορπισμένη βάση εργαζομένων.

Όταν οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε ολόκληρο τον κόσμο, η απαραίτητη επικοινωνία και ο συντονισμός μεταξύ των ομάδων εργασίας μπορεί να μειωθεί ή να σταματήσει εντελώς. Το ηθικό μπορεί να τραυματιστεί όταν μια ομάδα αισθάνεται ότι οι απόψεις και οι προσπάθειές της δεν έχουν σημασία ή δεν θεωρούνται θετικές όπως η άλλη ομάδα. Οι πολιτισμικές ή γλωσσικές διαφορές μπορούν να οδηγήσουν σε παρεξήγηση βασικών μηνυμάτων ή προτεραιοτήτων.

Εάν οι διευθύνοντες σύμβουλοι δεν εμπλέκουν τους … απομακρυσμένους υπαλλήλους σε διαδικασίες που είναι κρίσιμες για την επιτυχία των εταιρειών τους, τότε θα αντιμετωπίσουν αύξηση του κύκλου εργασιών και μείωση της ικανοποίησης των εργαζομένων. Αυτό μεταφράζεται σε χαμηλότερες βαθμολογίες ικανοποίησης πελατών, χαμηλότερη παρουσία και απόδοση των εργαζομένων, μειωμένη ποιότητα προϊόντων και κακή τύχη. Ακόμη και ορισμένες από τις κορυφαίες εταιρείες του κόσμου έχουν ενοχοποιηθεί για την κακομεταχείριση των «μακρινών» εργαζομένων τους.

Η Sears, για παράδειγμα, αποκαλύφθηκε ότι το 2012 είχε αναθέσει την παραγωγή ρουχισμού σε ένα εργοστάσιο στο Μπαγκλαντές το οποίο πήρε φωτιά οδηγώντας στο θάνατο 112 άτομα. Πριν από χρόνια, η ίδια εταιρεία τοποθετούσε εξωτερικούς συνεργάτες σε εργοστάσιο στη Σαμόα παρέχοντάς τους ελάχιστα τρόφιμα. Επίσης, όταν οι εργαζόμενοι διαμαρτυρήθηκαν για τις κακές συνθήκες εργασίας τους, τότε τους «έκοψε» το ρεύμα και προχώρησε σε ξαφνικές περικοπές αμοιβών για τις μικρότερες παραβάσεις.

Όταν η πρόεδρος της Yahoo, Marissa Mayer, αξιολόγησε την ικανότητα των εργαζομένων να εργάζονται εξ αποστάσεως, κάποιοι πρότειναν ότι η δυσαρέσκεια που είχε αναπτυχθεί μεταξύ των εργαζομένων στα γραφεία της Yahoo οφειλόταν στο γεγονός ότι όταν μια εταιρεία δεν αγκαλιάζει πλήρως έναν απομακρυσμένο χώρο εργασίας και επιχειρεί να επιβάλλει αυτή την τακτική τότε δημιουργούνται εσωτερικές αντιρρήσεις.

 

Επικοινωνία, Συνεργασία, Επικύρωση

 

Όταν συμβουλεύετε και αναπτύσσετε τους υπαλλήλους σας, καλό είναι να έχετε αντίληψη του επιπέδου ικανοποίησής τους και να τους προσφέρετε δίκαιες αμοιβές και παροχές ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται. Ακολουθούν πέντε συμβουλές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να χειριστείτε τους απομακρυσμένους υπαλλήλους σας, όπως ακριβώς θα κάνατε και για εκείνους που βρίσκονται στο γραφείο της επιχείρησης.

1. Αγκαλιάστε τις πολιτισμικές διαφορές. Προσπαθήστε να καταλάβετε τι κάνει τους υπαλλήλους σας διαφορετικούς. Οι διαφορετικοί πολιτισμοί έχουν διαφορετικές ιδέες και τρόπους αντιμετώπισης των προκλήσεων. Μπορούν να προτείνουν λύσεις που δεν θα σκεφτόσασταν ποτέ και κατά συνέπεια μπορείτε να αντλήσετε από αυτούς νέους τρόπους για να εργαστείτε ως ομάδα. Γιατί να μην αξιοποιήσετε στο έπακρο όλες τις διαθέσιμες πηγές;

2. Δημιουργήστε πολύπλοκες δομές αναφοράς. Μπορεί να ακούγεται τρελό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάνετε τα πράγματα πιο περίπλοκα. Αντίθετα, σημαίνει ότι κάθε υπάλληλος θα δίνει αναφορά σε έναν τοπικό υπάλληλο, ακόμη και αν αυτό το άτομο διαμένει κάπου αλλού στην εταιρική σας δομή.

3. Μοιραστείτε επιτυχίες με όλη την επιχείρηση. Όταν επιτυγχάνετε έναν ουσιαστικό στόχο ή κλείνετε μια σημαντική συμφωνία, αφήστε τους εργαζομένους σας να γιορτάσουν αυτή τη νίκη. Και μην περιορίζετε τις εορταστικές εκδηλώσεις σε μια τοποθεσία. Η γιορτή θα πρέπει να είναι σε όλες τις διεθνείς τοποθεσίες.

4. Ταξιδέψτε σε διαφορετικές τοποθεσίες. Πρέπει να είστε ορατοί σε όλους τους υπαλλήλους. Επισκεφθείτε διεθνείς προορισμούς και ενθαρρύνετε τα στελέχη που εδρεύουν σε άλλες χώρες να επισκέπτονται τις τοπικές τοποθεσίες σας. Η σύνδεση ενός ονόματος με μια τοποθεσία «σπάει» τα εμπόδια που μπορεί να δημιουργήσει η απόσταση.

5. Διοργανώστε κοινές συνεδρίες προγραμματισμού. Αφήστε όλους τους υπαλλήλους να συμμετάσχουν στη διαδικασία σχεδιασμού των στόχων σας. Δημιουργήστε πρωταρχικούς στόχους για την εταιρεία σας, καθώς και πιο λεπτομερείς στόχους για τα τμήματα και τα άτομα. Όταν οι υπάλληλοί σας συμμετέχουν ενεργά στον προγραμματισμό, είναι πιο πιθανό να εξασφαλίσουν ότι οι στόχοι σας επιτυγχάνονται. Για να το θέσουμε πιο απλά, οι ικανοποιημένοι εργαζόμενοι αποδίδουν καλύτερα.

 

*Αυτό το άρθρο δημοσιεύεται σε συνεργασία με το CEOWORLD magazine