Σε ελεύθερη πτώση ο τζίρος των σούπερ μάρκετ - Κεντρική Εικόνα

Σε ελεύθερη πτώση ο τζίρος των σούπερ μάρκετ

14 Μαρτίου 2017Εικόνα στην Αγορά

Σχετικά άρθρα

Με το χειρότερο δυνατό τρόπο ξεκίνησε το 2017 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς ο τζίρος του Ιανουαρίου του 2017 παρουσιάζει κάμψη 9,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2016. Η αβεβαιότητα που επικρατεί στην οικονομία λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης της αξιολόγησης, οι νέες φορολογικές επιβαρύνσεις που ισχύουν από την αρχή του τρέχοντος έτους, η κακοκαιρία το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου οδήγησαν τον τζίρο στα τάρταρα, επιβεβαιώνοντας την ανησυχία που είναι διάχυτη στην αγορά, σε λιανεμπόρους και κυρίως στους προμηθευτές. Η υποχώρηση του τζίρου ως ένα βαθμό σχετίζεται και με την απουσία στην πραγματικότητα του δικτύου της πρώην "Μαρινόπουλος". Η μείωση του όγκου πωλήσεων διαμορφώθηκε επίσης σε υψηλά επίπεδα, κατά 8,1% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2016. 

Σημαντική είναι η υποχώρηση του τζίρου σε όλες τις μεγαλοκατηγορίες προϊόντων, τροφίμων και μη τροφίμων. Τη μεγαλύτερη συρρίκνωση καταγράφει ο τζίρος των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς, καθώς μειώθηκε τον Ιανουάριο του 2017 κατά 13,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016. Κατά 13,4% συρρικνώθηκε ο τζίρος στα είδη νοικοκυριού και κατά 8,7% στα τρόφιμα. Σημαντική υποχώρηση παρουσιάζει, εξάλλου, ο τζίρος και στις 11 επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων προϊόντων. Η μείωση ανά κατηγορία έχει ως εξής: 

-14,3% στα καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά. 

-14,2% στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς. 

-13,3% στα γαλακτοκομικά. 

-13,2% στα είδη προσωπικής υγιεινής. 

-11,2% στα άλλα είδη νοικοκυριού. 

-11,1% στα υλικά μαγειρικής. 

-8,4% στα συσκευασμένα τρόφιμα. 

-7,3% στα αλκοολούχα ποτά. 

-5,8% στα σνακς. 

-3,8% στα κατεψυγμένα τρόφιμα. 

-1,2% στα αλκοολούχα ποτά. 

 

Εντυπωσιακή και ταυτόχρονα ανησυχητική είναι η μείωση και στον όγκο πωλήσεων (τεμάχια) που καταγράφεται επίσης και στις 11 κατηγορίες. Συγκεκριμένα:

-11,9% στα γαλακτοκομικά. 

-11,4% στα μη αλκοολούχα ποτά

-11,3% στα καθαριστικά σπιτιού και απορρυπαντικά. 

-10,5% στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς. 

-8,8% στα είδη προσωπικής υγιεινής. 

-8,6% στα αλκοολούχα ποτά. 

-7,7% στα υλικά μαγειρικής. 

-7,7% στα άλλα είδη νοικοκυριού. 

-5% στα σνακς. 

-4,3% στα συσκευασμένα τρόφιμα. 

-3,2% στα κατεψυγμένα τρόφιμα.