Οι business των stars: Το ουίσκι του Bob Dylan ανοίγει την «πόρτα του παραδείσου» - Κεντρική Εικόνα

Οι business των stars: Το ουίσκι του Bob Dylan ανοίγει την «πόρτα του παραδείσου»

06 Ιανουαρίου 2019Πρόσωπα & Απόψεις

Γράφει η Μαρία Γκουρτσιλίδου

 

 

 

 

Τον Μάϊο του 2018 έκανε την παρθενική της εμφάνιση η Heaven's Door, μια συλλογή από αμερικανικά ουίσκι, αποτέλεσμα της συνεργασίας του Bob Dylan με μερικούς από τους πιο γνωστούς οινοπνευματοποιούς. Μετά από αρκετά χρόνια προετοιμασίας και δοκιμών παρουσιάστηκε μία … τριλογία γεύσεων και αρωμάτων, η οποία περιλαμβάνει το Tennessee Straight Bourbon Whiskey, το Double Barrel Whiskey και το Straight Rye Whiskey. Αξίζει να σημειωθεί ότι παράγονται σε δρύινα βαρέλια από τα Vosges της Γαλλίας. Κάθε μπουκάλι αποτελεί ένα κομψοτέχνημα αφού απεικονίζει τις σιδερένιες πύλες του Bob Dylan, που ο ίδιος δημιούργησε στο εργαστήριο μεταλλοτεχνίας του, το Black Buffalo Ironworks.

Ποια είναι όμως η ιστορία που «κρύβεται» πίσω από το νέο εγχείρημα του διάσημου μουσικού; Όλα ξεκίνησαν στα τέλη του 2015, όταν ένα όνομα, το οποίο δεν περίμενε κανείς να ακούσει εμφανίστηκε στον Τύπο του κλάδου των αλκοολούχων ποτών. Φυσικά, ήταν το όνομα του Bob Dylan.

Μια αίτηση με το εμπορικό σήμα «bootleg whiskey» κατατέθηκε με το όνομα του Dylan. Μεταξύ εκείνων που παρατήρησαν τα νέα ήταν ο 52χρονος Marc Bushala, ένας φανατικός θαυμαστής του τραγουδοποιού αλλά και επιχειρηματίας του κλάδου των αλκοολούχων ποτών. Πρόκειται για τον ιδιοκτήτη του bourbon brand, Envy's Angel, το οποίο πωλήθηκε έναντι 150 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο Bushala σε συνέντευξή του είχε δηλώσει τότε ότι η είδηση αυτή του έγινε εμμονή και πέρασε εβδομάδες σκεπτόμενος πώς μπορεί να είναι ένα ουίσκι με δημιουργό τον Dylan.

Μετά από αρκετές προσπάθειες κατάφερε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον Bob Dylan, προτείνοντάς του να συνεργαστούν για την παραγωγή μικρών παρτίδων ουίσκι. Βέβαια, υπήρχε ένα πρόβλημα. Ποιο ήταν αυτό; Το όνομα "bootleg", το οποίο σαφέστατα δεν θα ήταν ότι καλύτερο για ένα κορυφαίο ποτό. Όμως, πόσο «ανοιχτός» ήταν ο Dylan ώστε να δεχτεί κάποια άλλη πρόταση για το όνομα του brand; Τελικά, όπως φαίνεται όλα πήγαν κατ’ ευχήν…

Και για όσους αναρωτιούνται πώς ο Dylan αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του σειρά ουίσκι, έρχεται ο Bushala για να τους λύσει κάθε απορία. «Υποθέτω ότι δεν γνωρίζουν καλά τον Dylan. Οι άνθρωποι που τον γνωρίζουν καλά, περιμένουν από εκείνον να κάνει πράγματα, τα οποία δεν θα σκεφτόντουσαν ποτέ ότι μπορεί να τα κάνει» επισήμανε χαρακτηριστικά ο Bushala σε δηλώσεις του.

Ο Bob Dylan είναι ένας ακόμα celebrity, ο οποίος αποφασίζει να ασχοληθεί με τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία πέντε χρόνια οι πωλήσεις αμερικανικού ουίσκι αυξήθηκαν κατά 52% αγγίζοντας τα 3,4 δισ. δολάρια το 2017, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση δεν έχει παραχωρήσει απλώς το όνομά του. Συμμετέχει ως συνεταίρος με όλες τις υποχρεώσεις και δεσμεύσεις που προϋποθέτει κάτι τέτοιο, έχοντας μάλιστα καταφέρει να συγκεντρώσει 35 εκατ. δολάρια από επενδυτές.

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε μία συλλογή από αμερικανικά ουίσκι, τα οποία διηγούνται τη δική τους ιστορία» ανέφερε ο Bob Dylan σε δηλώσεις του στους New York Times συμπληρώνοντας ότι «στα ταξίδια μου έχω δοκιμάσει μερικά από τα καλύτερα ουίσκι. Εξίσου σπουδαίο είναι και το ουίσκι που δημιουργήσαμε».