Καραμολέγκος: Δημιουργεί logistics center στο Κορωπί με δάνειο 3,8 εκατ. ευρώ - Κεντρική Εικόνα

Καραμολέγκος: Δημιουργεί logistics center στο Κορωπί με δάνειο 3,8 εκατ. ευρώ

08 Οκτωβρίου 2018Εικόνα στην Αγορά

Την πρόθεσή της να επενδύσει δημιουργώντας νέο logistics center ανακοίνωσε η διοίκηση της αρτοβιομηχανίας Καραμολέγκος στα πλαίσια της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της την Παρασκευή.

Ειδικότερα, η εισηγμένη εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά όμορης με τις εγκαταστάσεις της στο Κορωπί Αττικής, έκτασης 32 στρεμμάτων έναντι του ποσού των τεσσάρων εκατ. ευρώ. Για τη χρηματοδότηση της επένδυσης, θα εκδοθεί κοινό ομολογιακό δάνειο ύψους 3,8 εκατ. ευρώ, κίνηση που ψήφισε ομόφωνα η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων την Παρασκευή.

Το επιτόκιο του δανείου θα κυμαίνεται γύρω στο 4% και θα έχει διάρκεια έως το 2019. Η σχετικά περιορισμένη χρονική διάρκεια της σύμβασης οφείλεται ότι στο μεσοδιάστημα η διοίκηση της Καραμολέγκος θα έχει προετοιμάσει σχετικό business plan για το ακριβές περιεχόμενο της επένδυσης, προκειμένου να υπολογιστεί το τελικό ύψος της και ο τρόπος της συνολικής χρηματοδότησής της.

Σύμφωνα πάντως με τη διοίκηση της εισηγμένης, τα logistics αποτελούν πλέον σημαντικότατο παράγοντα ανταγωνιστικότητας σε μια εταιρεία και η συγκεκριμένη επένδυση όχι μόνο θα περιορίσει το λειτουργικό κόστος, αλλά παράλληλα θα αναβαθμίσει ολόκληρο το σύστημα της διανομής.

H Καραμολέγκος κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 3,2%, ενώ αντίθετα είδε την λειτουργική της επίδοση (EBITDA) να μειώνεται από τα +5 στα +4,55 εκατ. ευρώ και την καθαρή ζημία να σταθεροποιείται στο 0,9 εκατ. ευρώ (καθαρός δανεισμός στις 30/6/2018 47,3 εκατ. ευρώ, κατά το μεγαλύτερο ποσοστό του μακροπρόθεσμης διάρκειας).

Το μερίδιο αγοράς της Καραμολέγκος στην εσωτερική αγορά διαμορφώθηκε κατά το πρώτο μισό του 2018 στο 47%, ενώ ειδικότερα του σήματος Κατσέλης στο 13%.

Επιπλέον, η εισηγμένη προχώρησε φέτος στο λανσάρισμα των παξιμαδιών «Παξαμάς», που έχουν ήδη κατακτήσει το 11% της σχετικής αγοράς, προκαλώντας την ικανοποίηση της διοίκησης. Εκτιμάται, ότι θα υπάρξουν πρόσθετες προωθητικές κινήσεις με στόχο την περαιτέρω διείσδυση του προϊόντος στην αγορά.

«Φλερτ» με το Λονδίνο

Το πρώτο βήμα της παρουσίας της στην αγγλική αγορά έκανε η θυγατρική του εισηγμένου ομίλου Απολλώνιον, καθώς ξεκίνησε συνεργασία, προμηθεύοντας δύο καταστήματα στο Λονδίνο με την ονομασία «Hellenic Bakery» (αναμένεται σύντομα το άνοιγμα και τρίτου καταστήματος της ίδιας αλυσίδας).

Στόχος της Απολλώνιον είναι μέσα από αυτή την συνεργασία, να γνωρίσει καλύτερα τις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις της τοπικής αγοράς, προκειμένου στη συνέχεια να αναπτυχθεί ενδεχομένως ευρύτερα και αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση, τα πρώτα δείγματα του εγχειρήματος κρίνονται ως ικανοποιητικά.

Παράλληλα, μέσω επενδύσεων, η γνωστή αλυσίδα εστίασης έχει δώσει μεγαλύτερη έμφαση στον τομέα της ζαχαροπλαστικής.

Πηγή: euro2day