Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Συνεχίζει τις επενδύσεις, απαντά στις «επιθέσεις»  - Κεντρική Εικόνα

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Συνεχίζει τις επενδύσεις, απαντά στις «επιθέσεις»

18 Μαΐου 2018Εικόνα στην Αγορά

Της Δήμητρας Μανιφάβα

Μέσω της συνέχισης των επενδύσεών της και μετά το 2019 τονίζει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία τη δέσμευσή της στην ελληνική αγορά. Αυτό κατέστη σαφές χθες από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Αλέξανδρο Δανιηλίδη, ο οποίος ταυτόχρονα άφησε πολλές αιχμές κατά ανταγνωστών της εταιρείας, τους οποίους ωστόσο, απέφυγε να κατονομάσει.

Ειδικότερα, την τριετία 2017 – 2019 η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις συνολικού ύψους 61 εκατ. ευρώ, ενώ στην παρούσα χρονική στιγμή βρίσκεται στο τελικό στάδιο εκπόνησης του επιχειρηματικού πλάνου για την περίοδο 2019 – 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο 2009 – 2017, η εταιρεία υλοποίησε επενδύσεις 142 εκατ. ευρώ.

Στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται και η ενίσχυση των εξαγωγών, οι οποίες σήμερα αντιστοιχούν σε ποσοστό λίγο πάνω από το 10% του συνολικού τζίρου της εταιρείας. Η διοίκηση αυτή τη στιγμή αξιολογεί σε ποιες αγορές μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω, συμπεριλαμβανομένης και της αμερικανικής.

«Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι και θα παραμείνει εδώ με τον τρόπο που πρέπει. Κάνοντας επενδύσεις παρά τις απώλειες που έχει υποστεί από την οικονομική κρίση», τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Επενδύουμε στην Ελλάδα και χτίζουμε ένα καλύτερο μέλλον. Η χώρα πέρασε πολλά. Έχουμε ευθύνη να κάνουμε κάτι για να πάμε πιο  μπροστά».

Τόσο η δικαστική διαμάχη με την Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης (σ.σ. η τελευταία έχει καταθέσει αγωγή με την οποία ζητεί αποζημίωση) όσο και η πρόσφατη διαφημιστική εκστρατεία της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (περί της μη ελληνικότητας των προϊόντων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας) αποτέλεσαν το έναυσμα για να σηκώσει τους τόνους ο κ. Δανιηλίδης. Ο ίδιος δεν κατονόμασε τις εν λόγω εταιρείες, με τις επισημάνσεις του, όμως, τις «φωτογράφιζε». «Κάποιοι πίσω από τις κραυγές ελληνικότητας, κρύβουν πράματα και θάματα», «Δεν θα με δείτε να βγάζω selfie έξω από τα δικαστήρια» ήταν μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές αναφορές, ενώ υπήρξε και μια προειδοποίηση: «Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να ρίχνει λάσπη χωρίς να έχει νομικές επιπτώσεις». Ο κ. Δανιηλίδης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ύπαρξη μόνο δύο κλιμάκων σε ό,τι αφορά τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που παράγουν έως 200.000 εκατόλιτρα τον χρόνο επιβαρύνονται με τον μισό φόρο, κάτι που έχει επισημανθεί ως στρέβλωση της αγοράς και στο πλαίσιο της δεύτερης εργαλειοθήκης ανταγωνισμού του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).

Αναφερόμενος στην πορεία της αγοράς, ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποίας εκτίμησε ότι είναι θετικό το πρώτο πεντάμηνο, λόγω, κυρίως, των πολύ καλών καιρικών συνθηκών. Αντιθέτως, το 2017 έκλεισε με απώλειες, καθώς η ενίσχυση της αγοράς μπύρας κατά το δεύτερο εξάμηνο του περσινού έτους δεν ήταν ικανή να υπεραντισταθμίσει τις απώλειες του πρώτου εξαμήνου.

Παραγωγή 50.000 τόνων κριθαριού ο στόχος για το 2018

Με την εταιρεία να καλύπτει πλέον τις ανάγκες για την εγχώρια παραγωγή 15 σημάτων μπύρας από ελληνικό κριθάρι, το πρόγραμμα συμβολαικής καλλιέργειας που ξεκίνησε το 2008 θεωρείται αν μη τι άλλο επιτυχημένο. Φέτος συμμετέχουν 2.500 παραγωγοί και οι καλλιεργηθείσες εκτάσεις ανέρχονται σε 170.000 στρέμματα, ενώ ο στόχος είναι η παραγωγή να φτάσει τους 50.000 τόνους. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται σε 19 νομούς. Από την αξιολόγηση 54 ποικιλιών που έχει γίνει από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, οι 17 έχουν μπει στην παραγωγή.