Άνοδος ΑΕΠ έως και 3% από την αξιοποίηση του διαδικτύου στον τουριστικό κλάδο - Κεντρική Εικόνα

Άνοδος ΑΕΠ έως και 3% από την αξιοποίηση του διαδικτύου στον τουριστικό κλάδο

17 Μαΐου 2018Πολιτική & Οικονομία

Σχετικά άρθρα

Ο τουρισμός όχι μόνο άντεξε την περίοδο της πολυετούς κρίσης, αλλά αναπτύχθηκε και περαιτέρω, σημειώνοντας αξιοσημείωτες επιδόσεις, κρατώντας την οικονομία μας ζωντανή. Αυτό το γεγονός, όμως, δεν πρέπει να μας εφησυχάζει, αλλά να αποτελέσει τη βάση και το κίνητρο για την ψηφιοποίησή του με την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών και την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού του, σε όλο το εύρος των επιχειρηματικών μονάδων τού τουρισμού. Γεγονός που θα έχει την περαιτέρω άνοδο του αριθμού των τουριστικών αφίξεων και εσόδων και τη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας.

Αυτά τα συμπέρασμα προέκυψαν από εκδήλωση για τις δυνατότητες ψηφιακής ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού με τίτλο «Growing the Greek tourism sector online with digital. The case of Google», που διοργάνωσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και του ΕΛΚ Ελίζα Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού.

Στο πάνελ των ομιλητών συμμετείχε η Ευρωπαία επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, Ελιζαμπιέτα Μπιενκόφσκα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη όλοι οι τομείς της οικονομίας και της βιομηχανίας να ακολουθούσουν τον δρόμο της ψηφιοποίησης των υπηρεσίων και υιοθέτησης τεχνολογιων καινοτομίας, που πλέον επιβάλλονται από τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Σε αυτό το πλαίσιο, ιδιαίτερη σημασία έχει, μεταξύ άλλων, η δημιουργία ενός νεότερου πλαισίου ανταγωνιστικότητας, ανέφερε η επίτροπος, αποδίδοντας εύσημα για την πορεία τού τουρισμού στην Ελλάδα, ακόμη και κατά τη διάρκεια της κρίσης που κινείται με ρυθμούς υψηλότερου του μέσου ευρωπαϊκού όρου, όπως είπε.

Ανοίγοντας τη συζήτηση, η κ. Βόζεμπεργκ επισήμανε ότι η αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου, καθόλη τη διάρκεια του έτους, μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης. Σε αυτόν τον τομέα, η Google στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του τουρισμού, έχει επιδείξει σημαντική δράση από το 2014 με τη δημιουργία τής πρωτοβουλίας «Grow Greek Tourism Online».
 
 Σε αυτό το πλαίσιο, η κ. Βόζεμπεργκ τόνισε ότι η εν λόγω πρωτοβουλία καλύπτει ένα μεγάλο εύρος περιοχών σε όλη την Ελλάδα, καθώς μία ομάδα συμβούλων που έχουν εκπαιδευτεί από τη Google, οι λεγόμενοι «online advisors», ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα για να συζητήσουν με τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξής τους με σύγχρονα ψηφιακά μέσα.

 Ο γενικός διευθυντής της Google για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, τη Μάλτα και την Κύπρο, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, παρουσίασε τον τρόπο λειτουργίας αλλά και τις επιτυχίες της πρωτοβουλίας «Grow Greek Tourism Online», που προσφέρει δωρεάν εκμάθηση ψηφιακών δεξιοτήτων σε φοιτητές, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του τουρισμού. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι η υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων αλλά και η προώθηση του ελληνικού πολιτισμού σε όλον τον κόσμο είναι το κλειδί για την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα και δεσμεύτηκε να συνεχίσει την προσπάθεια για να μπορέσει η Ελλάδα να εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτήν την ψηφιακή ευκαιρία.

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε, το 67% των εκπαιδευμένων μικρομεσαίων επιχειρήσεων επιβεβαίωσαν ότι είδαν συγκεκριμένα εμπορικά αποτελέσματα, ενώ το 81% του συνόλου των εκπαιδευμένων ανέφερε ότι άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί το διαδίκτυο. Ο κ. Ζαριφόπουλος σημείωσε, επίσης, ότι από το 2014 μέχρι σήμερα περισσότεροι από 90.000 επαγγελματίες και μελλοντικά στελέχη του τουρισμού εκπαιδεύτηκαν σε ψηφιακές δεξιότητες μέσα από εθνικές δράσεις.

Παρέμβαση στην εκδήλωση πραγματοποίησε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Δημήτρης Παπαδημούλης, ο οποίος έδειξε ενδιαφέρον να ενημερωθεί για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία εκμάθησης ψηφιακών δεξιοτήτων, καθώς και για θέματα που συνδέονται με την επιλογή εκπαίδευσης των επιχειρηματιών του τουρισμού και γενικοτερα θέματα που προκύπτουν από την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.

Στη συζήτηση συμμετείχαν και Έλληνες επιχειρηματίες που χρησιμοποίησαν τα εργαλεία της πρωτοβουλίας, αναπτύσσοντας διαδικτυακά την επιχείρησή τους.

Πηγή: analitis.gr